Cau veduci...no mrzi ma co sa ti prihodilo...ale hlavu hore...dufam, ze skody nebudu velke ak ak budem moct nejak pomoct daj mi vediet p.s. Ked som v vtedy raz siel okolo teba chcel som sa zastavit o 10 minut neskor ale uz si nebol pred domom.
wl4do Pretekár
Vek : 38 Registrácia : 09.07.2009 Počet príspevkov : 539 Auto : MK IV 1999, 1.9 TDI, 66 kW, ALH Bydlisko : VWalacky ;)
Dík Cením si to. Ja som vtedy aj chvílu čakal, niečo ste vyberali z auta, a potom ste boli už preč. :/ Potom som už teda vyrazil. Škoda, no.
Jj to vies... mali sme velku grilovacku s kamosmi v gajaroch tak bolo toho fakt hodne. A som sa ponahlal v nadeji ze ta tam este stihnem Ale ved nabuduce.
MIWOGOLF Pretekár
Vek : 40 Registrácia : 22.02.2009 Počet príspevkov : 351 Auto : VW Golf Mk4 1.9tdi 6.6kw Bydlisko : bratislava
tak tot je fakt bolestive hlavne ked ako pises ani financie nazvis ale snad to das skoro do poriadku budes sa veselo prehanat dalej a zabudnes nato minimalne tak rychlo ako ja na koliziu z polnym obyvatelstvom (sak to obaja dobre pozname) vela zdaru
wl4do Pretekár
Vek : 38 Registrácia : 09.07.2009 Počet príspevkov : 539 Auto : MK IV 1999, 1.9 TDI, 66 kW, ALH Bydlisko : VWalacky ;)
OK chalani, takže skúsili sme naštartovať, motor chytil, no dýmil, tak sme ho hned vypli. Takže hádam nebude treba nový motor Darmo budem písať, že som sa to chystal rozobrať a pekne vyčistiť, lebo som takéto niečo tušil, ale neskoro...
Ale k veci...
Takže po tom incidente, čo mi motor nasial olej, som musel rozobrať tieto veci, zatiaľ okrem turba, (na to som najviac zvedavý, no nebol už čas) som rozobral všetko čo vedie od turba, cez intercooler, EGR ventil a sanie... Čakal som, že to bude všetko zas.ané, ale toto?! Sa čudujem, že som vlastne aj mohol jazdiť. Toto aj asi vysvetluje to pískanie pri pridaní plynu, nebolo to asi pískanie od turba, ale asi tým, že bol malý otvor na sanie, a tým to malo vyšší tón :/ Riadne množstvo oleja som zase našiel samozrejme aj v IC, ktorý som nedávno čistil... A to som ešte nevidel Turbo.. No ale keď som toto uvidel, tak som si povedal: Čo ti yebeeee!
p.s. čo mi odporučíte na takéto svinstvo? Nejaký konkrétny overený prípravok, žeby ARVA? Alebo radšej ten rozpúšťač karbónu asi, že?
No nech sa páči!
wl4do Pretekár
Vek : 38 Registrácia : 09.07.2009 Počet príspevkov : 539 Auto : MK IV 1999, 1.9 TDI, 66 kW, ALH Bydlisko : VWalacky ;)
Ešte jedna vec, táto vecička tiež nevyzerá zdravo, je už aj slušne uškvarená a len tak to tam vysí... Ak by to bolo poškodené, vie to ovplyvniť nejako sanie a možno aj tento problém?
MIWOGOLF Pretekár
Vek : 40 Registrácia : 22.02.2009 Počet príspevkov : 351 Auto : VW Golf Mk4 1.9tdi 6.6kw Bydlisko : bratislava
Ja by som ten EGR ventil uplne dal off a namontoval nerez ruru ...ako to mam ja a ziadny problem....dokonca ide lepsie kedze nedycha svinstvo z vyfuku a ci dymy o nieco viac ma nezaujima.ja sa pozeram dopredu nie co je zamnou.a fuuuuuuuuuuj vyzera to ako vygrcane.a super ze si to spojadnil. Vyber sanie daj ho manocit do arvi alebo niecoho co rozpusta spinu ja som pouzil cistic na grili .pekne to rozozralo spinu ale neposkodilo hlinik.:)Urob foto turba ak sa da som zvedavy ....:)drzim palce nech to cim skor jazdi
wl4do Pretekár
Vek : 38 Registrácia : 09.07.2009 Počet príspevkov : 539 Auto : MK IV 1999, 1.9 TDI, 66 kW, ALH Bydlisko : VWalacky ;)
Díky MIWO, asi ho aj dám OFF, plánoval som to aj tak urobiť.
citujem z turba.sk
príklad chyby spôsobené turbom: "Počas jazdy začne automobil samovoľne zrýchľovať. Príčinou je zachytený olej v chladiči vzduchu, ktorý prostredníctvom vzduchu je strhávaný do spaľovacieho priestoru. Olej v tandeme so vzduchom vytvorí zápalnú zmes, výsledkom je samovoľne zrýchľovanie auta resp. zvyšovanie otáčiek motora. V žiadnom prípade nesmie vypnúť motor ani vyradiť rýchlosť. Motor zastavíte buď: zo zaradeným rýchlostným stupňom, alebo pri automatickej prevodovke - upchať sacie potrubie, ináč vznikne deštrukcia motora napr. ojnica prerazí blok motora."
...tak nabudúce už viem
Dnes ďalší deň demontáže, aj som si zanadával, lebo som to robil prvýkrát, aj som niečo musel obetovať, lebo som nevedel ako to dať dole takže som si asi zase navýšil výdavky
Tak tu je foto turba, zatiaľ len takto "zvonku".
MIWOGOLF Pretekár
Vek : 40 Registrácia : 22.02.2009 Počet príspevkov : 351 Auto : VW Golf Mk4 1.9tdi 6.6kw Bydlisko : bratislava
pekne zasvinene turbo...a to som sa ja bal ze ako bude vyzerat moje ked som ho rozoberal a ani zdaleka nebolo take zanesene.kedze sa rad vrtam v aute ,ked som mojho kupil a nic nevedel o diesloch tak som si precital o EGR a hned preskumal cele sanie a precistil ale potom som cital ze ch davaju off tak som to dal aj ja.a som spokojny snim,prikladam foto tej rury ktora stoji cca 600 kc aj zo zasleppkou na vyfuk potrubi. a odvtedy sanie je pekne ciste...:)a motor taha lepsie. nech sa paci wl4do foto
wl4do Pretekár
Vek : 38 Registrácia : 09.07.2009 Počet príspevkov : 539 Auto : MK IV 1999, 1.9 TDI, 66 kW, ALH Bydlisko : VWalacky ;)
Díky za foto Zhruba som vedel o čo ide.. napr. taký Leon/Kissiakos to má pekne poriešené Ale nenapadlo ma to niekde vyhľadávať... Ale to až potom možno, teraz mi ide hlavne o to turbo ...A len prečistiť asi nepomôže, čo? Ako viem, že to už je beznádejné odpísané??
MIWOGOLF Pretekár
Vek : 40 Registrácia : 22.02.2009 Počet príspevkov : 351 Auto : VW Golf Mk4 1.9tdi 6.6kw Bydlisko : bratislava
podla mna skus ci ma volu oska.a ci niesu nejak poskodene vrtulky,moj nazor. ked dovtedy ti pekne tahalo a len vdaka ucpanemu EGR netahalo a dusilo tak teraz by malo ist normalne.ale najprv ho vycisti. ale skus sa poradit s profikom,ja by som to urobil aspon tak ako som napisal a odskusal.:)ale nasiel som kontakt ktory predavaju iba stredy fungel nove co vlozis do svojho turba a jazdis a mas rok zaruku alebo ti predaju zrepasovane turbo cele.
wl4do Pretekár
Vek : 38 Registrácia : 09.07.2009 Počet príspevkov : 539 Auto : MK IV 1999, 1.9 TDI, 66 kW, ALH Bydlisko : VWalacky ;)
Dnes bol celkom podarený deň predpoludním práca na aute, po obede oslava, a predvečerom fandenie našim hokejistom
Tak okrem čistenia EGR a sania, tak som sa trochu pohol s kapotou. Šmirgloval som až do glancu Držte palce, nech mi výjde aj ten nástrek ja budem mať niečo podobné http://honda-tech.com/showthread.php?t=2746624
Naposledy upravil wl4do dňa 23/6/2012, 23:40, celkom upravené 1 krát.
wl4do Pretekár
Vek : 38 Registrácia : 09.07.2009 Počet príspevkov : 539 Auto : MK IV 1999, 1.9 TDI, 66 kW, ALH Bydlisko : VWalacky ;)
Zdarvim, Je mi luto co sa stalo a dufam,ze sa to coskoro podari spojaznit a budes spat na kolesach... Zaroven by som sa rad spytal,ze ako sa to stalo,co tomu predchadzalo a ako sa da tomu vyhnut??? Som v tomto laik nerad by som takto skoncil... diki a skore uzdravenie
wl4do Pretekár
Vek : 38 Registrácia : 09.07.2009 Počet príspevkov : 539 Auto : MK IV 1999, 1.9 TDI, 66 kW, ALH Bydlisko : VWalacky ;)
Nazdar a Díky Dúfam aj ja, že čoskoro to bude frčať. -No začalo to asi tým, že mi ubúdal olej, ale nebolo nikde vidno únik. -A ako som dal dole ten medzichladič, (resp. IC-InterCooler), tak v ňom bolo už pekné množstvo oleja. Len vyčistenie nepomôže. -Všimol som si aj také mierne pískanie, alebo sičanie.. -Turbo teda prepúšťalo olej, ktorým bol mazaní, a ten olej sa dostával do sania. -Nahromadilo sa toho toľko, že si nakoniec vtiahol trochu aj do motora. -Nasledoval dym, prudký nárast otáčiek, potom som motor rýchlo vypol, asi v 80km/h :/ -Ale asi som zabránil katastrofe, takže snád "nové" turbo to vyrieši.
Vyhnúť sa to dá asi tým, že budeš sledovať mierku oleja, počúvať nejaké netypické zvuky od turba a pod.
Michalko615 Začiatočník
Registrácia : 11.10.2011 Počet príspevkov : 28 Auto : VW Golf 4 1.9tdi 66kw , ALH Bydlisko : CA/ZA
Uhhh,sice sa tomu nerozumiem moc,ale znie to hrozne.... Olej mne zatial neubuda,nastastie...,a EGR ventil som cistil minuly rok... Nebol taky zamaraseny ako ten tvoj,ale tiez tam na mna cakolo prekvapko... Prave teraz mi nieco drni na lavej casti pri motore,ci niekde tam...ked idem na hociktorom stupni tesne pod 2000rpm. nemam apsolutne tusenie,tak som mal strach,ze to bude nieco pododne ako mas ty,ale nemyslim si... Dakujem este raz za radu.Snad budes na kolesach coskoro...
MIWOGOLF Pretekár
Vek : 40 Registrácia : 22.02.2009 Počet príspevkov : 351 Auto : VW Golf Mk4 1.9tdi 6.6kw Bydlisko : bratislava
Dík, lebo uz som nato skusal asi vsetko, nieco zliezlo, ale stale tam je dost Moze byt hocijaky cistic na gril, alebo konkretne tento je taky naj? A kde sa to dá kúpiť? Som hľadal aj na nete, aj som sa pýtal v drogérii, ale tam mali samé spreje a navyše, vzadu bola upozornenie, že nevhodné na hliníkové povrchy, či to mám ignorovať? Ved mi nejde o krásu, ale o čistotu, nie?
Naposledy upravil wl4do dňa 30/5/2012, 20:43, celkom upravené 1 krát.