Klub fanúšikov a nadšencov značky VW Golf |
|
| chip tuning | |
|
+12Savage LaFFco DTech apophis Lucko voodoo tono55 synak MarekP mato88 element666 cawrel 16 posters | |
Autor | Správa |
---|
cawrel Začiatočník
Registrácia : 05.08.2009 Počet príspevkov : 1
| Predmet: chip tuning 5/8/2009, 19:51 | |
| ahojte veseci ja mam golf V 1.9 TDI 77kw a maam us nabehane okolo18000 km chcel by som ho nachipovat ale nevem ze ci to bude mat neaky vyznam a ake to bude mat plusy a minusy...prosim poradte | |
| | | element666 Pretekár
Vek : 36 Registrácia : 15.09.2008 Počet príspevkov : 452 Auto : VW Golf V 1,9 TDI PD 77 kW Bydlisko : KA
| Predmet: Re: chip tuning 5/8/2009, 20:28 | |
| vyskusaj ho nacipovat. a potom mi povies aky bol vysledok:), ale ja myslim ze uricte to bude mat len plusy. a nepriama umera. vyssi vykon - nizsia spotreba ;-) | |
| | | mato88 VW Šialenec
Vek : 43 Registrácia : 08.08.2007 Počet príspevkov : 5940 Auto : VW Golf III 2.0/110kw typ ABF,Skoda Octavia I 1.9/66kw typ ALH,VW Transporter T3 1.6D,VW Polo 1.4 16v Bydlisko : Tlmače
| Predmet: Re: chip tuning 5/8/2009, 21:37 | |
| len ho daj nachipovat firma co sa do toho rozumie,radsej daj za to viac,a takej firme co ma dlhu historiu a vela skusenosti a taku co ti poskytne zaruku!! | |
| | | MarekP Autoškolák
Vek : 41 Registrácia : 10.02.2009 Počet príspevkov : 107 Auto : VW G5, 1.9TDI, VW Passat 2.0TDI SportLine (125kW DSG), Tatra 613
| Predmet: Re: chip tuning 6/8/2009, 10:17 | |
| - element666 napísal:
- vyskusaj ho nacipovat. a potom mi povies aky bol vysledok:), ale ja myslim ze uricte to bude mat len plusy. a nepriama umera. vyssi vykon - nizsia spotreba ;-)
Podla coho si prisiel na to, ze vyssi vykon = nizsia spotreba??? Ved ten vyssi vykon ti musi zakonite ist len z nadrze. Vyssi vykon = viac paliva! Aby si znizil sportebu, musis zvysit nejaku ucinnost (mechanicku,...), co chipovanim nespravis. Trochu v tejto oblasti robim a znizenie spotreby mi skor pride ako reklamny tah, len aby si ludia dali chipovat motory. Motor je mnohoparametricka sustava, plna kompromisov, vzajomnych vazieb a zakonite ked zmenis jeden parameter, bude to mat vplyv na ine parametre, ako napriklad zivotnost sucasti motora a emisie. | |
| | | mato88 VW Šialenec
Vek : 43 Registrácia : 08.08.2007 Počet príspevkov : 5940 Auto : VW Golf III 2.0/110kw typ ABF,Skoda Octavia I 1.9/66kw typ ALH,VW Transporter T3 1.6D,VW Polo 1.4 16v Bydlisko : Tlmače
| Predmet: Re: chip tuning 6/8/2009, 11:53 | |
| - MarekP napísal:
- element666 napísal:
- vyskusaj ho nacipovat. a potom mi povies aky bol vysledok:), ale ja myslim ze uricte to bude mat len plusy. a nepriama umera. vyssi vykon - nizsia spotreba ;-)
Podla coho si prisiel na to, ze vyssi vykon = nizsia spotreba??? Ved ten vyssi vykon ti musi zakonite ist len z nadrze. Vyssi vykon = viac paliva! Aby si znizil sportebu, musis zvysit nejaku ucinnost (mechanicku,...), co chipovanim nespravis. Trochu v tejto oblasti robim a znizenie spotreby mi skor pride ako reklamny tah, len aby si ludia dali chipovat motory. Motor je mnohoparametricka sustava, plna kompromisov, vzajomnych vazieb a zakonite ked zmenis jeden parameter, bude to mat vplyv na ine parametre, ako napriklad zivotnost sucasti motora a emisie. tak v tom robis asi velmi malo,lebo by si vedel ze zvysenim vykonu sa zvysuje aj krutiaci,doladuje sa chip a tym padom pri rovnakom style jazdy ti zakonite klesne spotreba,nehovorime tu samozrejme o 1-2 litroch,ale 0.5 az 1 liter je v reali a naozaj by som si to nedal robit chalanom co sa dotoho prd vyznaju,ale urcite by som radsej riesil nejaku firmu ako napriklad Auto Saby | |
| | | MarekP Autoškolák
Vek : 41 Registrácia : 10.02.2009 Počet príspevkov : 107 Auto : VW G5, 1.9TDI, VW Passat 2.0TDI SportLine (125kW DSG), Tatra 613
| Predmet: Re: chip tuning 6/8/2009, 12:02 | |
| No neviem, robim na vysokej skole so spaľovacimi a leteckymi motormi a dovolim si tvrdit zo svojich skusenosti, ze posun krivky krutiaceho momentu v nizsich otackach je zanedbatelny, nehovorim ze max. krutiaci moment nenarastie, ale ked chces znizit spotrebu, skor ako chipnut motor potrebujes jazdit s rozumom.Pred chipovanim motora by som skor odporucal naladenie nasavacieho a vyfukoveho potrubia a ked chces potom sa daj do chipovania. | |
| | | mato88 VW Šialenec
Vek : 43 Registrácia : 08.08.2007 Počet príspevkov : 5940 Auto : VW Golf III 2.0/110kw typ ABF,Skoda Octavia I 1.9/66kw typ ALH,VW Transporter T3 1.6D,VW Polo 1.4 16v Bydlisko : Tlmače
| Predmet: Re: chip tuning 6/8/2009, 12:57 | |
| letecky motor porovnavat s motorom z auta je asi trosku blbe,nie je to to iste! vsetky auta co vijdu z fabriky maju rovnaky chip,lenze nie kazdy motor sadne rovnako a rovnako aj spolupracuje s ostatnymi dielami v motore,takze kazdy motor by bolo treba od vyroby doladit,preto sa napriklad nerobi ani chip na novych autach,lebo kazde jedno auto od novoty treba zabehnut a az potom robit chip,pokym sa budu do buducna riesit rozsiahlejsie upravy ako zvody,otvorene sanie a mechanicke upravy a pod je samozrejme ze by sa mal riesit chip,resp.vymena celej riadiacej jednotky az potom | |
| | | MarekP Autoškolák
Vek : 41 Registrácia : 10.02.2009 Počet príspevkov : 107 Auto : VW G5, 1.9TDI, VW Passat 2.0TDI SportLine (125kW DSG), Tatra 613
| Predmet: Re: chip tuning 6/8/2009, 13:30 | |
| - mato88 napísal:
- letecky motor porovnavat s motorom z auta je asi trosku blbe,nie je to to iste! vsetky auta co vijdu z fabriky maju rovnaky chip,lenze nie kazdy motor sadne rovnako a rovnako aj spolupracuje s ostatnymi dielami v motore,takze kazdy motor by bolo treba od vyroby doladit,preto sa napriklad nerobi ani chip na novych autach,lebo kazde jedno auto od novoty treba zabehnut a az potom robit chip,pokym sa budu do buducna riesit rozsiahlejsie upravy ako zvody,otvorene sanie a mechanicke upravy a pod je samozrejme ze by sa mal riesit chip,resp.vymena celej riadiacej jednotky az potom
Ved som pisal o spalovacich (automobilovych) a leteckych. A ponukam ti este jedno fyzikalne vysvetlenie preco pri rovnakych otackach nemoze klesnut spotreba:Vykon P=Mk x omega (uhlova rychlost) , ak ma narast vykon P a maju ostat konstantne otacky, zakonite musi narast krutiaci moment Mk. Krutiaci moment Mk=F x r, kde r je rameno klukoveho hriadela (to sa asi menit nebude) a F je sila kolma na toto rameno. F je vyvolane tlakom vo valci a prenasa sa cez ojnicu na klukovy hriadel v zavislosti na uhle natocenia klukov.hriadela. Potom plati ze tlak vo valci p=F/S, S je plocha piesta a z toho F=p x S. Takze aby narastol Mk, musi zakonite narast sila F a teda aj tlak vo valci p. Tento tlak je zavisly hlavne na expanzii plynov, ktore vzniknu spalenim paliva (ale aj na kompresnom pomere a inych ukazovateloch), kedze ma narastat p, preto sa musi zvysit objem vstrekovaneho paliva. A ked chces zvysit davku paliva, musis zvysit mnozstvo vzduchu, ktore sa dostane do spalovacieho priestoru, co sa potom robi nastavenim regulacie turba, atd.Skus mi ponuknut podobne fyzikalne vysvetlenie, preco by mal pri rovnakych otackach narast vykon a klesnut spotreba, necham sa presvedcit. Ale zatial tomu neverim. | |
| | | MarekP Autoškolák
Vek : 41 Registrácia : 10.02.2009 Počet príspevkov : 107 Auto : VW G5, 1.9TDI, VW Passat 2.0TDI SportLine (125kW DSG), Tatra 613
| Predmet: Re: chip tuning 6/8/2009, 13:32 | |
| Pre mato88: Dufam ze som to napisal dost zrozumitelne, pretoze pisat vzorce v tomto chate sa moc neda. Budem sa tesit na tvoju skoru odpoved | |
| | | synak Pretekár
Vek : 43 Registrácia : 08.07.2008 Počet príspevkov : 320 Auto : GV Bydlisko : BA - stare mesto
| Predmet: Re: chip tuning 6/8/2009, 15:13 | |
| ...heh.. neda mi to a musim za zapojit.. davnejsie som mal s uzivatelom mato88 podobnu ´´hadku´´ v inom prispevku.. tiez som co to postudoval o motoroch (STU strojnicka) a hadal sa somnou o chipe a daval podobne argumenty.. som rad ze mu to zasa niekto vysvetlil.. ...nevravim ze chip je zbytocnost ale treba mysliet triezvo.. cize ziadna nizsia spotreba atd.. ako nas spor o chipovani atmosferickeho motora s malym objemom bez uprav sania a inych mechanickach veci.. samozrejme turbo ci uz benzin alebo diesel je zasa kapitola sama o sebe.. ale toto je vecna tema na kazdom fore a zaryteho cloveka aj tak nic nepresvedci .. kazdy by si o tom mal precitat zopar odbornych clankov a utvorit si nazor sam.. podotykam odbornych .. nie rozne vyjadrenia ´´mechanikov´´ na forach .. | |
| | | tono55 Pilot
Registrácia : 25.01.2008 Počet príspevkov : 885 Auto : položené
| | | | mato88 VW Šialenec
Vek : 43 Registrácia : 08.08.2007 Počet príspevkov : 5940 Auto : VW Golf III 2.0/110kw typ ABF,Skoda Octavia I 1.9/66kw typ ALH,VW Transporter T3 1.6D,VW Polo 1.4 16v Bydlisko : Tlmače
| Predmet: Re: chip tuning 6/8/2009, 17:10 | |
| mal som doma oktavku,1.9 TDI 66kw,bola po prvej garancke chipnuta na nejakych 80kw,s tym ze to robila firma GX tuning,bolo to robene u predajcu Autocentrum Bystriansky,byvaly automobilovy pretekar,ktori si dava chipovat kazde jedno auto ktore si kupi,to auto pri tej istej spotrebe jazdilo o dost rychlejsie a sviznejsie a pri lahkej nohe som s tym autom robil spotrebu pri rychlostiach do 120 nizsiu ako 4 litre na 100 km,takze ja sa tu neohanam nejakymi vzorcami,ale krutou realitou,ak mi neveris a si technicky zdatny,zavolaj do auto saby a potom mi sem napis co si zistil :-) | |
| | | mato88 VW Šialenec
Vek : 43 Registrácia : 08.08.2007 Počet príspevkov : 5940 Auto : VW Golf III 2.0/110kw typ ABF,Skoda Octavia I 1.9/66kw typ ALH,VW Transporter T3 1.6D,VW Polo 1.4 16v Bydlisko : Tlmače
| Predmet: Re: chip tuning 6/8/2009, 17:13 | |
| - MarekP napísal:
- mato88 napísal:
- letecky motor porovnavat s motorom z auta je asi trosku blbe,nie je to to iste! vsetky auta co vijdu z fabriky maju rovnaky chip,lenze nie kazdy motor sadne rovnako a rovnako aj spolupracuje s ostatnymi dielami v motore,takze kazdy motor by bolo treba od vyroby doladit,preto sa napriklad nerobi ani chip na novych autach,lebo kazde jedno auto od novoty treba zabehnut a az potom robit chip,pokym sa budu do buducna riesit rozsiahlejsie upravy ako zvody,otvorene sanie a mechanicke upravy a pod je samozrejme ze by sa mal riesit chip,resp.vymena celej riadiacej jednotky az potom
Ved som pisal o spalovacich (automobilovych) a leteckych. A ponukam ti este jedno fyzikalne vysvetlenie preco pri rovnakych otackach nemoze klesnut spotreba:Vykon P=Mk x omega (uhlova rychlost) , ak ma narast vykon P a maju ostat konstantne otacky, zakonite musi narast krutiaci moment Mk. Krutiaci moment Mk=F x r, kde r je rameno klukoveho hriadela (to sa asi menit nebude) a F je sila kolma na toto rameno. F je vyvolane tlakom vo valci a prenasa sa cez ojnicu na klukovy hriadel v zavislosti na uhle natocenia klukov.hriadela. Potom plati ze tlak vo valci p=F/S, S je plocha piesta a z toho F=p x S. Takze aby narastol Mk, musi zakonite narast sila F a teda aj tlak vo valci p. Tento tlak je zavisly hlavne na expanzii plynov, ktore vzniknu spalenim paliva (ale aj na kompresnom pomere a inych ukazovateloch), kedze ma narastat p, preto sa musi zvysit objem vstrekovaneho paliva. A ked chces zvysit davku paliva, musis zvysit mnozstvo vzduchu, ktore sa dostane do spalovacieho priestoru, co sa potom robi nastavenim regulacie turba, atd.Skus mi ponuknut podobne fyzikalne vysvetlenie, preco by mal pri rovnakych otackach narast vykon a klesnut spotreba, necham sa presvedcit. Ale zatial tomu neverim. hned na zaciatku mam vyhradu,pri chipe nema auto pri rovnakom vykone tie iste otacky,takze to ani nejdem citat dalej :-) | |
| | | voodoo Začiatočník
Registrácia : 15.07.2009 Počet príspevkov : 6
| Predmet: Re: chip tuning 7/8/2009, 06:15 | |
| verte, ze chipom sa da dosiahnut zly motor, ktory bude mat nizky vykon a velku spotrebu, napriklad tak, ze sa zmes zapali neskoro alebo prilis zavcasu, alebo RJ bude vstrekovat neskoro vela paliva, takze sa nestihne dokonale spalit. A kedze sa da nachipovat motor s nizkym vykonom a vysokou spotrebou, musi to ist aj opacne! Takze davam matovi88 za pravdu.
Na druhej strane verim, ze vyrobca dotiahol chip "takmer" do dokonalosti a dlho zvazoval kompromisy, takze je asi mala pravdepodobnost, ze nejaka chiptuningova firma dokaze vyrazne zlepsit vsetky parametre ako vykon, spotreba, hlucnost, emisie, zivotnost atd.
Naposledy upravil voodoo dňa 7/8/2009, 14:26, celkom upravené 1 krát. | |
| | | voodoo Začiatočník
Registrácia : 15.07.2009 Počet príspevkov : 6
| Predmet: Re: chip tuning 7/8/2009, 06:32 | |
| - MarekP napísal:
- mato88 napísal:
- letecky motor porovnavat s motorom z auta je asi trosku blbe,nie je to to iste! vsetky auta co vijdu z fabriky maju rovnaky chip,lenze nie kazdy motor sadne rovnako a rovnako aj spolupracuje s ostatnymi dielami v motore,takze kazdy motor by bolo treba od vyroby doladit,preto sa napriklad nerobi ani chip na novych autach,lebo kazde jedno auto od novoty treba zabehnut a az potom robit chip,pokym sa budu do buducna riesit rozsiahlejsie upravy ako zvody,otvorene sanie a mechanicke upravy a pod je samozrejme ze by sa mal riesit chip,resp.vymena celej riadiacej jednotky az potom
Ved som pisal o spalovacich (automobilovych) a leteckych. A ponukam ti este jedno fyzikalne vysvetlenie preco pri rovnakych otackach nemoze klesnut spotreba:Vykon P=Mk x omega (uhlova rychlost) , ak ma narast vykon P a maju ostat konstantne otacky, zakonite musi narast krutiaci moment Mk. Krutiaci moment Mk=F x r, kde r je rameno klukoveho hriadela (to sa asi menit nebude) a F je sila kolma na toto rameno. F je vyvolane tlakom vo valci a prenasa sa cez ojnicu na klukovy hriadel v zavislosti na uhle natocenia klukov.hriadela. Potom plati ze tlak vo valci p=F/S, S je plocha piesta a z toho F=p x S. Takze aby narastol Mk, musi zakonite narast sila F a teda aj tlak vo valci p. Tento tlak je zavisly hlavne na expanzii plynov, ktore vzniknu spalenim paliva (ale aj na kompresnom pomere a inych ukazovateloch), kedze ma narastat p, preto sa musi zvysit objem vstrekovaneho paliva. A ked chces zvysit davku paliva, musis zvysit mnozstvo vzduchu, ktore sa dostane do spalovacieho priestoru, co sa potom robi nastavenim regulacie turba, atd.Skus mi ponuknut podobne fyzikalne vysvetlenie, preco by mal pri rovnakych otackach narast vykon a klesnut spotreba, necham sa presvedcit. Ale zatial tomu neverim. nic proti vzorcom. Ale RJ - chip dokaze ovplyvnit silu a cas expanzie, lebo riadi pomer zmesi vzduch/palivo a predzapal, takze tento parameter mi tam vo vzorci chyba a preto tie vzorce povazujem za irelevantne. | |
| | | MarekP Autoškolák
Vek : 41 Registrácia : 10.02.2009 Počet príspevkov : 107 Auto : VW G5, 1.9TDI, VW Passat 2.0TDI SportLine (125kW DSG), Tatra 613
| Predmet: Re: chip tuning 7/8/2009, 07:24 | |
| - mato88 napísal:
- mal som doma oktavku,1.9 TDI 66kw,bola po prvej garancke chipnuta na nejakych 80kw,s tym ze to robila firma GX tuning,bolo to robene u predajcu Autocentrum Bystriansky,byvaly automobilovy pretekar,ktori si dava chipovat kazde jedno auto ktore si kupi,to auto pri tej istej spotrebe jazdilo o dost rychlejsie a sviznejsie a pri lahkej nohe som s tym autom robil spotrebu pri rychlostiach do 120 nizsiu ako 4 litre na 100 km,takze ja sa tu neohanam nejakymi vzorcami,ale krutou realitou,ak mi neveris a si technicky zdatny,zavolaj do auto saby a potom mi sem napis co si zistil :-)
Nechcem nikoho ohurovat vzorcami, len som ti chcel naznacit ze fyzika funguje vsade a este stale nikto nevymyslel perpetum mobile a je na pocudovanie, ze este aj v tejto dobe na to ludia veria. Cakal som trochu iny dokaz ako to, ze nejaky ujo si to robi na kazdom svojom aute. | |
| | | MarekP Autoškolák
Vek : 41 Registrácia : 10.02.2009 Počet príspevkov : 107 Auto : VW G5, 1.9TDI, VW Passat 2.0TDI SportLine (125kW DSG), Tatra 613
| Predmet: Re: chip tuning 7/8/2009, 07:30 | |
| - mato88 napísal:
- MarekP napísal:
- mato88 napísal:
- letecky motor porovnavat s motorom z auta je asi trosku blbe,nie je to to iste! vsetky auta co vijdu z fabriky maju rovnaky chip,lenze nie kazdy motor sadne rovnako a rovnako aj spolupracuje s ostatnymi dielami v motore,takze kazdy motor by bolo treba od vyroby doladit,preto sa napriklad nerobi ani chip na novych autach,lebo kazde jedno auto od novoty treba zabehnut a az potom robit chip,pokym sa budu do buducna riesit rozsiahlejsie upravy ako zvody,otvorene sanie a mechanicke upravy a pod je samozrejme ze by sa mal riesit chip,resp.vymena celej riadiacej jednotky az potom
Ved som pisal o spalovacich (automobilovych) a leteckych. A ponukam ti este jedno fyzikalne vysvetlenie preco pri rovnakych otackach nemoze klesnut spotreba:Vykon P=Mk x omega (uhlova rychlost) , ak ma narast vykon P a maju ostat konstantne otacky, zakonite musi narast krutiaci moment Mk. Krutiaci moment Mk=F x r, kde r je rameno klukoveho hriadela (to sa asi menit nebude) a F je sila kolma na toto rameno. F je vyvolane tlakom vo valci a prenasa sa cez ojnicu na klukovy hriadel v zavislosti na uhle natocenia klukov.hriadela. Potom plati ze tlak vo valci p=F/S, S je plocha piesta a z toho F=p x S. Takze aby narastol Mk, musi zakonite narast sila F a teda aj tlak vo valci p. Tento tlak je zavisly hlavne na expanzii plynov, ktore vzniknu spalenim paliva (ale aj na kompresnom pomere a inych ukazovateloch), kedze ma narastat p, preto sa musi zvysit objem vstrekovaneho paliva. A ked chces zvysit davku paliva, musis zvysit mnozstvo vzduchu, ktore sa dostane do spalovacieho priestoru, co sa potom robi nastavenim regulacie turba, atd.Skus mi ponuknut podobne fyzikalne vysvetlenie, preco by mal pri rovnakych otackach narast vykon a klesnut spotreba, necham sa presvedcit. Ale zatial tomu neverim. hned na zaciatku mam vyhradu,pri chipe nema auto pri rovnakom vykone tie iste otacky,takze to ani nejdem citat dalej :-) Nepisal som, ze auto ma pri rovnakom vykone rovnake otacky, ale ze ma rovnake otacky a ma narast vykon. Druhy krat lepsie citaj. Parametre motorov mozes porovnavat len za rovnakych podmienok, najlepsie z otackovej charakteristiky motora, kde na osi x su otacky mkotora a na osi y su ostatne parametre (ako krutiaci moment, vykon, merna efektivna spotreba,...), tieto parametre su zavysle na otackach. Potom porovnavas vykonove krivky pri nejakych konstantnych otackach. | |
| | | MarekP Autoškolák
Vek : 41 Registrácia : 10.02.2009 Počet príspevkov : 107 Auto : VW G5, 1.9TDI, VW Passat 2.0TDI SportLine (125kW DSG), Tatra 613
| Predmet: Re: chip tuning 7/8/2009, 07:49 | |
| - voodoo napísal:
- MarekP napísal:
- mato88 napísal:
- letecky motor porovnavat s motorom z auta je asi trosku blbe,nie je to to iste! vsetky auta co vijdu z fabriky maju rovnaky chip,lenze nie kazdy motor sadne rovnako a rovnako aj spolupracuje s ostatnymi dielami v motore,takze kazdy motor by bolo treba od vyroby doladit,preto sa napriklad nerobi ani chip na novych autach,lebo kazde jedno auto od novoty treba zabehnut a az potom robit chip,pokym sa budu do buducna riesit rozsiahlejsie upravy ako zvody,otvorene sanie a mechanicke upravy a pod je samozrejme ze by sa mal riesit chip,resp.vymena celej riadiacej jednotky az potom
Ved som pisal o spalovacich (automobilovych) a leteckych. A ponukam ti este jedno fyzikalne vysvetlenie preco pri rovnakych otackach nemoze klesnut spotreba:Vykon P=Mk x omega (uhlova rychlost) , ak ma narast vykon P a maju ostat konstantne otacky, zakonite musi narast krutiaci moment Mk. Krutiaci moment Mk=F x r, kde r je rameno klukoveho hriadela (to sa asi menit nebude) a F je sila kolma na toto rameno. F je vyvolane tlakom vo valci a prenasa sa cez ojnicu na klukovy hriadel v zavislosti na uhle natocenia klukov.hriadela. Potom plati ze tlak vo valci p=F/S, S je plocha piesta a z toho F=p x S. Takze aby narastol Mk, musi zakonite narast sila F a teda aj tlak vo valci p. Tento tlak je zavisly hlavne na expanzii plynov, ktore vzniknu spalenim paliva (ale aj na kompresnom pomere a inych ukazovateloch), kedze ma narastat p, preto sa musi zvysit objem vstrekovaneho paliva. A ked chces zvysit davku paliva, musis zvysit mnozstvo vzduchu, ktore sa dostane do spalovacieho priestoru, co sa potom robi nastavenim regulacie turba, atd.Skus mi ponuknut podobne fyzikalne vysvetlenie, preco by mal pri rovnakych otackach narast vykon a klesnut spotreba, necham sa presvedcit. Ale zatial tomu neverim. nic proti vzorcom. Ale RJ - chip dokaze ovplyvnit silu a cas expanzie, lebo riadi pomer zmesi vzduch/palivo a predzapal, takze tento parameter mi tam vo vzorci chyba a preto tie vzorce povazujem za irelevantne. A co je podla teba sila expanzie???? V tomto pripade expanzia znamena zvacsovanie objemu a teda aj tlaku, ktory tlaci piest z hornej uvrate, tento tlak sa potom prevedie ako sila na kluku, co je v mojich vzorcoch obsiahnute!!!! A cas expanzie je u rychlobeznych dieselov riadeny uhlom predvstreku a dlzkou vstreku paliva, ktory sa v zavyslosti na otackach meni, ale maximalny tlak vo vlaci je v podstate vzdy pri rovnakom uhle natocenia klukoveho hriadela aby sa dosiahlo optimalneho vyuzitia chemickej energie v palive (plus, minus nejaky ten stupen, v zavyslosti na rychlosti a regulacii motormanagementu). Predvstrek zavisi na otackach a ide o to, ze cas chemickej reakcie (alebo tiez rychlost chemickej reakcie) palivo-vzduch (spalovanie) a hlavne nafta-vzduch trva v nejakom konecnom casovom useku (v milisekundach) a vzdy sa RJ snazi dosiahnut aby max. tlak vo valci bol pri nejakom uhle natocenia KH za hornou uvratou. Takze pri vyssich otackach je tento uhol vacsi a pri nizsich je mensi. Takze tento parameter nie je az taky podstatny, pre dnesne RJ je skor podstatne, ze pracuju s poctom vstrekov paliva do valca v jednom cykle. | |
| | | voodoo Začiatočník
Registrácia : 15.07.2009 Počet príspevkov : 6
| Predmet: Re: chip tuning 7/8/2009, 14:22 | |
| - MarekP napísal:
- element666 napísal:
- vyskusaj ho nacipovat. a potom mi povies aky bol vysledok:), ale ja myslim ze uricte to bude mat len plusy. a nepriama umera. vyssi vykon - nizsia spotreba ;-)
Podla coho si prisiel na to, ze vyssi vykon = nizsia spotreba??? Ved ten vyssi vykon ti musi zakonite ist len z nadrze. Vyssi vykon = viac paliva! Aby si znizil sportebu, musis zvysit nejaku ucinnost (mechanicku,...), co chipovanim nespravis. Trochu v tejto oblasti robim a znizenie spotreby mi skor pride ako reklamny tah, len aby si ludia dali chipovat motory. Motor je mnohoparametricka sustava, plna kompromisov, vzajomnych vazieb a zakonite ked zmenis jeden parameter, bude to mat vplyv na ine parametre, ako napriklad zivotnost sucasti motora a emisie. V prvom rade nikto tu nehlada perpetum mobile V druhom, nemam rad ked niekto argumentuje "robim na vysokej skole" a pise: Vyssi vykon = viac paliva, tak nech si porovna motory spred 50 rokov a dnesne. A v tretom, presne ako pise, RJ riadi predvstrek, pripadne dalsie vstreky pocas spalovania. A RJ funguje podla naprogramovaneho chipu, takze chip ovplynuje expanziu. V pripade ze chiptuningovej firme sa podari lepsie naprogramovat vstreky, moze dojst k optimalnejsiemu vyuzitu paliva a k zvyseniu ucinnosti. Samozrejme ze nie desiatky percent, pripadne perpetum mobile ako si niekto predstavuje, ale zmenu ucinnosti v zavislosti na chipe proste vylucit nemozno. Tema ja chiptuning a tie jednoduche vzorce o chiptuningu nic nehovoria!!! | |
| | | MarekP Autoškolák
Vek : 41 Registrácia : 10.02.2009 Počet príspevkov : 107 Auto : VW G5, 1.9TDI, VW Passat 2.0TDI SportLine (125kW DSG), Tatra 613
| Predmet: Re: chip tuning 7/8/2009, 14:36 | |
| - voodoo napísal:
- MarekP napísal:
- element666 napísal:
- vyskusaj ho nacipovat. a potom mi povies aky bol vysledok:), ale ja myslim ze uricte to bude mat len plusy. a nepriama umera. vyssi vykon - nizsia spotreba ;-)
Podla coho si prisiel na to, ze vyssi vykon = nizsia spotreba??? Ved ten vyssi vykon ti musi zakonite ist len z nadrze. Vyssi vykon = viac paliva! Aby si znizil sportebu, musis zvysit nejaku ucinnost (mechanicku,...), co chipovanim nespravis. Trochu v tejto oblasti robim a znizenie spotreby mi skor pride ako reklamny tah, len aby si ludia dali chipovat motory. Motor je mnohoparametricka sustava, plna kompromisov, vzajomnych vazieb a zakonite ked zmenis jeden parameter, bude to mat vplyv na ine parametre, ako napriklad zivotnost sucasti motora a emisie.
V prvom rade nikto tu nehlada perpetum mobile V druhom, nemam rad ked niekto argumentuje "robim na vysokej skole" a pise: Vyssi vykon = viac paliva, tak nech si porovna motory spred 50 rokov a dnesne. A v tretom, presne ako pise, RJ riadi predvstrek, pripadne dalsie vstreky pocas spalovania. A RJ funguje podla naprogramovaneho chipu, takze chip ovplynuje expanziu. V pripade ze chiptuningovej firme sa podari lepsie naprogramovat vstreky, moze dojst k optimalnejsiemu vyuzitu paliva a k zvyseniu ucinnosti. Samozrejme ze nie desiatky percent, pripadne perpetum mobile ako si niekto predstavuje, ale zmenu ucinnosti v zavislosti na chipe proste vylucit nemozno. Tema ja chiptuning a tie jednoduche vzorce o chiptuningu nic nehovoria!!! Nikto sa tu nechvali, ze robi na vysokej skole a preto by mal mat pravdu. Napisal som, ze nech ma niekto presvedci nejakym fyzikalnym principom, preco by mala byt spotreba nizsia, ako sa tu na zaciatku tamy trvdilo. Vzorce hovorili strucne o tom ako sa vytvara vykon v motore a preto som povazoval za podstatne ich tu napisat aby som podporil svoj nazor. Pri motoroch z pred patdesiatich rokov islo o uplne koncepcne ine motory a nie je mozne ich porovnavat!! | |
| | | Sponsored content
| Predmet: Re: chip tuning | |
| |
| | | | chip tuning | |
|
Similar topics | |
|
| Povolenie tohoto fóra: | Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
| |
| |
| |
|