VW GOLF CLUB SLOVAKIA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Klub fanúšikov a nadšencov značky VW Golf
 
DomovPortálE-ShopLatest imagesRegistráciaKontaktPrihlásenie

 

 chip tuning

Goto down 
+12
Savage
LaFFco
DTech
apophis
Lucko
voodoo
tono55
synak
MarekP
mato88
element666
cawrel
16 posters
Choď na stránku : 1, 2, 3  Next
AutorSpráva
cawrel
Začiatočník
Začiatočník



Registrácia : 05.08.2009
Počet príspevkov : 1

chip tuning Empty
OdoslaťPredmet: chip tuning   chip tuning Icon_minitime5/8/2009, 19:51

ahojte veseci ja mam golf V 1.9 TDI 77kw a maam us nabehane okolo18000 km chcel by som ho nachipovat ale nevem ze ci to bude mat neaky vyznam a ake to bude mat plusy a minusy...prosim poradte Very Happy
Návrat hore Goto down
element666
Pretekár
Pretekár
element666


Male
Vek : 36
Registrácia : 15.09.2008
Počet príspevkov : 452
Auto : VW Golf V 1,9 TDI PD 77 kW
Bydlisko : KA

chip tuning Empty
OdoslaťPredmet: Re: chip tuning   chip tuning Icon_minitime5/8/2009, 20:28

vyskusaj ho nacipovat. a potom mi povies aky bol vysledok:), ale ja myslim ze uricte to bude mat len plusy. a nepriama umera. vyssi vykon - nizsia spotreba ;-)
Návrat hore Goto down
mato88
VW Šialenec
VW Šialenec
mato88


Male
Vek : 43
Registrácia : 08.08.2007
Počet príspevkov : 5940
Auto : VW Golf III 2.0/110kw typ ABF,Skoda Octavia I 1.9/66kw typ ALH,VW Transporter T3 1.6D,VW Polo 1.4 16v
Bydlisko : Tlmače

chip tuning Empty
OdoslaťPredmet: Re: chip tuning   chip tuning Icon_minitime5/8/2009, 21:37

len ho daj nachipovat firma co sa do toho rozumie,radsej daj za to viac,a takej firme co ma dlhu historiu a vela skusenosti a taku co ti poskytne zaruku!!
Návrat hore Goto down
http://www.mkgarage.sk
MarekP
Autoškolák
Autoškolák
MarekP


Male
Vek : 41
Registrácia : 10.02.2009
Počet príspevkov : 107
Auto : VW G5, 1.9TDI, VW Passat 2.0TDI SportLine (125kW DSG), Tatra 613

chip tuning Empty
OdoslaťPredmet: Re: chip tuning   chip tuning Icon_minitime6/8/2009, 10:17

element666 napísal:
vyskusaj ho nacipovat. a potom mi povies aky bol vysledok:), ale ja myslim ze uricte to bude mat len plusy. a nepriama umera. vyssi vykon - nizsia spotreba ;-)
Podla coho si prisiel na to, ze vyssi vykon = nizsia spotreba??? Ved ten vyssi vykon ti musi zakonite ist len z nadrze. Vyssi vykon = viac paliva! Aby si znizil sportebu, musis zvysit nejaku ucinnost (mechanicku,...), co chipovanim nespravis. Trochu v tejto oblasti robim a znizenie spotreby mi skor pride ako reklamny tah, len aby si ludia dali chipovat motory. Motor je mnohoparametricka sustava, plna kompromisov, vzajomnych vazieb a zakonite ked zmenis jeden parameter, bude to mat vplyv na ine parametre, ako napriklad zivotnost sucasti motora a emisie.
Návrat hore Goto down
mato88
VW Šialenec
VW Šialenec
mato88


Male
Vek : 43
Registrácia : 08.08.2007
Počet príspevkov : 5940
Auto : VW Golf III 2.0/110kw typ ABF,Skoda Octavia I 1.9/66kw typ ALH,VW Transporter T3 1.6D,VW Polo 1.4 16v
Bydlisko : Tlmače

chip tuning Empty
OdoslaťPredmet: Re: chip tuning   chip tuning Icon_minitime6/8/2009, 11:53

MarekP napísal:
element666 napísal:
vyskusaj ho nacipovat. a potom mi povies aky bol vysledok:), ale ja myslim ze uricte to bude mat len plusy. a nepriama umera. vyssi vykon - nizsia spotreba ;-)
Podla coho si prisiel na to, ze vyssi vykon = nizsia spotreba??? Ved ten vyssi vykon ti musi zakonite ist len z nadrze. Vyssi vykon = viac paliva! Aby si znizil sportebu, musis zvysit nejaku ucinnost (mechanicku,...), co chipovanim nespravis. Trochu v tejto oblasti robim a znizenie spotreby mi skor pride ako reklamny tah, len aby si ludia dali chipovat motory. Motor je mnohoparametricka sustava, plna kompromisov, vzajomnych vazieb a zakonite ked zmenis jeden parameter, bude to mat vplyv na ine parametre, ako napriklad zivotnost sucasti motora a emisie.

tak v tom robis asi velmi malo,lebo by si vedel ze zvysenim vykonu sa zvysuje aj krutiaci,doladuje sa chip a tym padom pri rovnakom style jazdy ti zakonite klesne spotreba,nehovorime tu samozrejme o 1-2 litroch,ale 0.5 az 1 liter je v reali a naozaj by som si to nedal robit chalanom co sa dotoho prd vyznaju,ale urcite by som radsej riesil nejaku firmu ako napriklad Auto Saby
Návrat hore Goto down
http://www.mkgarage.sk
MarekP
Autoškolák
Autoškolák
MarekP


Male
Vek : 41
Registrácia : 10.02.2009
Počet príspevkov : 107
Auto : VW G5, 1.9TDI, VW Passat 2.0TDI SportLine (125kW DSG), Tatra 613

chip tuning Empty
OdoslaťPredmet: Re: chip tuning   chip tuning Icon_minitime6/8/2009, 12:02

No neviem, robim na vysokej skole so spaľovacimi a leteckymi motormi a dovolim si tvrdit zo svojich skusenosti, ze posun krivky krutiaceho momentu v nizsich otackach je zanedbatelny, nehovorim ze max. krutiaci moment nenarastie, ale ked chces znizit spotrebu, skor ako chipnut motor potrebujes jazdit s rozumom.Pred chipovanim motora by som skor odporucal naladenie nasavacieho a vyfukoveho potrubia a ked chces potom sa daj do chipovania.
Návrat hore Goto down
mato88
VW Šialenec
VW Šialenec
mato88


Male
Vek : 43
Registrácia : 08.08.2007
Počet príspevkov : 5940
Auto : VW Golf III 2.0/110kw typ ABF,Skoda Octavia I 1.9/66kw typ ALH,VW Transporter T3 1.6D,VW Polo 1.4 16v
Bydlisko : Tlmače

chip tuning Empty
OdoslaťPredmet: Re: chip tuning   chip tuning Icon_minitime6/8/2009, 12:57

letecky motor porovnavat s motorom z auta je asi trosku blbe,nie je to to iste! vsetky auta co vijdu z fabriky maju rovnaky chip,lenze nie kazdy motor sadne rovnako a rovnako aj spolupracuje s ostatnymi dielami v motore,takze kazdy motor by bolo treba od vyroby doladit,preto sa napriklad nerobi ani chip na novych autach,lebo kazde jedno auto od novoty treba zabehnut a az potom robit chip,pokym sa budu do buducna riesit rozsiahlejsie upravy ako zvody,otvorene sanie a mechanicke upravy a pod je samozrejme ze by sa mal riesit chip,resp.vymena celej riadiacej jednotky az potom
Návrat hore Goto down
http://www.mkgarage.sk
MarekP
Autoškolák
Autoškolák
MarekP


Male
Vek : 41
Registrácia : 10.02.2009
Počet príspevkov : 107
Auto : VW G5, 1.9TDI, VW Passat 2.0TDI SportLine (125kW DSG), Tatra 613

chip tuning Empty
OdoslaťPredmet: Re: chip tuning   chip tuning Icon_minitime6/8/2009, 13:30

mato88 napísal:
letecky motor porovnavat s motorom z auta je asi trosku blbe,nie je to to iste! vsetky auta co vijdu z fabriky maju rovnaky chip,lenze nie kazdy motor sadne rovnako a rovnako aj spolupracuje s ostatnymi dielami v motore,takze kazdy motor by bolo treba od vyroby doladit,preto sa napriklad nerobi ani chip na novych autach,lebo kazde jedno auto od novoty treba zabehnut a az potom robit chip,pokym sa budu do buducna riesit rozsiahlejsie upravy ako zvody,otvorene sanie a mechanicke upravy a pod je samozrejme ze by sa mal riesit chip,resp.vymena celej riadiacej jednotky az potom
Ved som pisal o spalovacich (automobilovych) a leteckych. A ponukam ti este jedno fyzikalne vysvetlenie preco pri rovnakych otackach nemoze klesnut spotreba:Vykon P=Mk x omega (uhlova rychlost) , ak ma narast vykon P a maju ostat konstantne otacky, zakonite musi narast krutiaci moment Mk. Krutiaci moment Mk=F x r, kde r je rameno klukoveho hriadela (to sa asi menit nebude) a F je sila kolma na toto rameno. F je vyvolane tlakom vo valci a prenasa sa cez ojnicu na klukovy hriadel v zavislosti na uhle natocenia klukov.hriadela. Potom plati ze tlak vo valci p=F/S, S je plocha piesta a z toho F=p x S. Takze aby narastol Mk, musi zakonite narast sila F a teda aj tlak vo valci p. Tento tlak je zavisly hlavne na expanzii plynov, ktore vzniknu spalenim paliva (ale aj na kompresnom pomere a inych ukazovateloch), kedze ma narastat p, preto sa musi zvysit objem vstrekovaneho paliva. A ked chces zvysit davku paliva, musis zvysit mnozstvo vzduchu, ktore sa dostane do spalovacieho priestoru, co sa potom robi nastavenim regulacie turba, atd.Skus mi ponuknut podobne fyzikalne vysvetlenie, preco by mal pri rovnakych otackach narast vykon a klesnut spotreba, necham sa presvedcit. Ale zatial tomu neverim.
Návrat hore Goto down
MarekP
Autoškolák
Autoškolák
MarekP


Male
Vek : 41
Registrácia : 10.02.2009
Počet príspevkov : 107
Auto : VW G5, 1.9TDI, VW Passat 2.0TDI SportLine (125kW DSG), Tatra 613

chip tuning Empty
OdoslaťPredmet: Re: chip tuning   chip tuning Icon_minitime6/8/2009, 13:32

Pre mato88:    Dufam ze som to napisal dost zrozumitelne, pretoze pisat vzorce v tomto chate sa moc neda. Budem sa tesit na tvoju skoru odpoved
Návrat hore Goto down
synak
Pretekár
Pretekár
synak


Male
Vek : 43
Registrácia : 08.07.2008
Počet príspevkov : 320
Auto : GV
Bydlisko : BA - stare mesto

chip tuning Empty
OdoslaťPredmet: Re: chip tuning   chip tuning Icon_minitime6/8/2009, 15:13

...heh.. neda mi to a musim za zapojit..Smile davnejsie som mal s uzivatelom mato88 podobnu ´´hadku´´ v inom prispevku.. tiez som co to postudoval o motoroch (STU strojnicka) a hadal sa somnou o chipe a daval podobne argumenty.. som rad ze mu to zasa niekto vysvetlil.. ...nevravim ze chip je zbytocnost ale treba mysliet triezvo.. cize ziadna nizsia spotreba atd.. ako nas spor o chipovani atmosferickeho motora s malym objemom bez uprav sania a inych mechanickach veci.. samozrejme turbo ci uz benzin alebo diesel je zasa kapitola sama o sebe.. ale toto je vecna tema na kazdom fore a zaryteho cloveka aj tak nic nepresvedci .. kazdy by si o tom mal precitat zopar odbornych clankov a utvorit si nazor sam.. podotykam odbornych .. nie rozne vyjadrenia ´´mechanikov´´ na forach ..
Návrat hore Goto down
tono55
Pilot
Pilot
tono55


Male
Registrácia : 25.01.2008
Počet príspevkov : 885
Auto : položené

chip tuning Empty
OdoslaťPredmet: Re: chip tuning   chip tuning Icon_minitime6/8/2009, 16:32

mato88 napísal:
len ho daj nachipovat firma co sa do toho rozumie,radsej daj za to viac,a takej firme co ma dlhu historiu a vela skusenosti a taku co ti poskytne zaruku!!
chip tuning Hand9
Návrat hore Goto down
mato88
VW Šialenec
VW Šialenec
mato88


Male
Vek : 43
Registrácia : 08.08.2007
Počet príspevkov : 5940
Auto : VW Golf III 2.0/110kw typ ABF,Skoda Octavia I 1.9/66kw typ ALH,VW Transporter T3 1.6D,VW Polo 1.4 16v
Bydlisko : Tlmače

chip tuning Empty
OdoslaťPredmet: Re: chip tuning   chip tuning Icon_minitime6/8/2009, 17:10

mal som doma oktavku,1.9 TDI 66kw,bola po prvej garancke chipnuta na nejakych 80kw,s tym ze to robila firma GX tuning,bolo to robene u predajcu Autocentrum Bystriansky,byvaly automobilovy pretekar,ktori si dava chipovat kazde jedno auto ktore si kupi,to auto pri tej istej spotrebe jazdilo o dost rychlejsie a sviznejsie a pri lahkej nohe som s tym autom robil spotrebu pri rychlostiach do 120 nizsiu ako 4 litre na 100 km,takze ja sa tu neohanam nejakymi vzorcami,ale krutou realitou,ak mi neveris a si technicky zdatny,zavolaj do auto saby a potom mi sem napis co si zistil :-)
Návrat hore Goto down
http://www.mkgarage.sk
mato88
VW Šialenec
VW Šialenec
mato88


Male
Vek : 43
Registrácia : 08.08.2007
Počet príspevkov : 5940
Auto : VW Golf III 2.0/110kw typ ABF,Skoda Octavia I 1.9/66kw typ ALH,VW Transporter T3 1.6D,VW Polo 1.4 16v
Bydlisko : Tlmače

chip tuning Empty
OdoslaťPredmet: Re: chip tuning   chip tuning Icon_minitime6/8/2009, 17:13

MarekP napísal:
mato88 napísal:
letecky motor porovnavat s motorom z auta je asi trosku blbe,nie je to to iste! vsetky auta co vijdu z fabriky maju rovnaky chip,lenze nie kazdy motor sadne rovnako a rovnako aj spolupracuje s ostatnymi dielami v motore,takze kazdy motor by bolo treba od vyroby doladit,preto sa napriklad nerobi ani chip na novych autach,lebo kazde jedno auto od novoty treba zabehnut a az potom robit chip,pokym sa budu do buducna riesit rozsiahlejsie upravy ako zvody,otvorene sanie a mechanicke upravy a pod je samozrejme ze by sa mal riesit chip,resp.vymena celej riadiacej jednotky az potom
Ved som pisal o spalovacich (automobilovych) a leteckych. A ponukam ti este jedno fyzikalne vysvetlenie preco pri rovnakych otackach nemoze klesnut spotreba:Vykon P=Mk x omega (uhlova rychlost) , ak ma narast vykon P a maju ostat konstantne otacky, zakonite musi narast krutiaci moment Mk. Krutiaci moment Mk=F x r, kde r je rameno klukoveho hriadela (to sa asi menit nebude) a F je sila kolma na toto rameno. F je vyvolane tlakom vo valci a prenasa sa cez ojnicu na klukovy hriadel v zavislosti na uhle natocenia klukov.hriadela. Potom plati ze tlak vo valci p=F/S, S je plocha piesta a z toho F=p x S. Takze aby narastol Mk, musi zakonite narast sila F a teda aj tlak vo valci p. Tento tlak je zavisly hlavne na expanzii plynov, ktore vzniknu spalenim paliva (ale aj na kompresnom pomere a inych ukazovateloch), kedze ma narastat p, preto sa musi zvysit objem vstrekovaneho paliva. A ked chces zvysit davku paliva, musis zvysit mnozstvo vzduchu, ktore sa dostane do spalovacieho priestoru, co sa potom robi nastavenim regulacie turba, atd.Skus mi ponuknut podobne fyzikalne vysvetlenie, preco by mal pri rovnakych otackach narast vykon a klesnut spotreba, necham sa presvedcit. Ale zatial tomu neverim.

hned na zaciatku mam vyhradu,pri chipe nema auto pri rovnakom vykone tie iste otacky,takze to ani nejdem citat dalej :-)
Návrat hore Goto down
http://www.mkgarage.sk
voodoo
Začiatočník
Začiatočník



Male
Registrácia : 15.07.2009
Počet príspevkov : 6

chip tuning Empty
OdoslaťPredmet: Re: chip tuning   chip tuning Icon_minitime7/8/2009, 06:15

verte, ze chipom sa da dosiahnut zly motor, ktory bude mat nizky vykon a velku spotrebu, napriklad tak, ze sa zmes zapali neskoro alebo prilis zavcasu, alebo RJ bude vstrekovat neskoro vela paliva, takze sa nestihne dokonale spalit.
A kedze sa da nachipovat motor s nizkym vykonom a vysokou spotrebou, musi to ist aj opacne! Takze davam matovi88 za pravdu.

Na druhej strane verim, ze vyrobca dotiahol chip "takmer" do dokonalosti a dlho zvazoval kompromisy, takze je asi mala pravdepodobnost, ze nejaka chiptuningova firma dokaze vyrazne zlepsit vsetky parametre ako vykon, spotreba, hlucnost, emisie, zivotnost atd.


Naposledy upravil voodoo dňa 7/8/2009, 14:26, celkom upravené 1 krát.
Návrat hore Goto down
voodoo
Začiatočník
Začiatočník



Male
Registrácia : 15.07.2009
Počet príspevkov : 6

chip tuning Empty
OdoslaťPredmet: Re: chip tuning   chip tuning Icon_minitime7/8/2009, 06:32

MarekP napísal:
mato88 napísal:
letecky motor porovnavat s motorom z auta je asi trosku blbe,nie je to to iste! vsetky auta co vijdu z fabriky maju rovnaky chip,lenze nie kazdy motor sadne rovnako a rovnako aj spolupracuje s ostatnymi dielami v motore,takze kazdy motor by bolo treba od vyroby doladit,preto sa napriklad nerobi ani chip na novych autach,lebo kazde jedno auto od novoty treba zabehnut a az potom robit chip,pokym sa budu do buducna riesit rozsiahlejsie upravy ako zvody,otvorene sanie a mechanicke upravy a pod je samozrejme ze by sa mal riesit chip,resp.vymena celej riadiacej jednotky az potom
Ved som pisal o spalovacich (automobilovych) a leteckych. A ponukam ti este jedno fyzikalne vysvetlenie preco pri rovnakych otackach nemoze klesnut spotreba:Vykon P=Mk x omega (uhlova rychlost) , ak ma narast vykon P a maju ostat konstantne otacky, zakonite musi narast krutiaci moment Mk. Krutiaci moment Mk=F x r, kde r je rameno klukoveho hriadela (to sa asi menit nebude) a F je sila kolma na toto rameno. F je vyvolane tlakom vo valci a prenasa sa cez ojnicu na klukovy hriadel v zavislosti na uhle natocenia klukov.hriadela. Potom plati ze tlak vo valci p=F/S, S je plocha piesta a z toho F=p x S. Takze aby narastol Mk, musi zakonite narast sila F a teda aj tlak vo valci p. Tento tlak je zavisly hlavne na expanzii plynov, ktore vzniknu spalenim paliva (ale aj na kompresnom pomere a inych ukazovateloch), kedze ma narastat p, preto sa musi zvysit objem vstrekovaneho paliva. A ked chces zvysit davku paliva, musis zvysit mnozstvo vzduchu, ktore sa dostane do spalovacieho priestoru, co sa potom robi nastavenim regulacie turba, atd.Skus mi ponuknut podobne fyzikalne vysvetlenie, preco by mal pri rovnakych otackach narast vykon a klesnut spotreba, necham sa presvedcit. Ale zatial tomu neverim.

nic proti vzorcom. Ale RJ - chip dokaze ovplyvnit silu a cas expanzie, lebo riadi pomer zmesi vzduch/palivo a predzapal, takze tento parameter mi tam vo vzorci chyba a preto tie vzorce povazujem za irelevantne.
Návrat hore Goto down
MarekP
Autoškolák
Autoškolák
MarekP


Male
Vek : 41
Registrácia : 10.02.2009
Počet príspevkov : 107
Auto : VW G5, 1.9TDI, VW Passat 2.0TDI SportLine (125kW DSG), Tatra 613

chip tuning Empty
OdoslaťPredmet: Re: chip tuning   chip tuning Icon_minitime7/8/2009, 07:24

mato88 napísal:
mal som doma oktavku,1.9 TDI 66kw,bola po prvej garancke chipnuta na nejakych 80kw,s tym ze to robila firma GX tuning,bolo to robene u predajcu Autocentrum Bystriansky,byvaly automobilovy pretekar,ktori si dava chipovat kazde jedno auto ktore si kupi,to auto pri tej istej spotrebe jazdilo o dost rychlejsie a sviznejsie a pri lahkej nohe som s tym autom robil spotrebu pri rychlostiach do 120 nizsiu ako 4 litre na 100 km,takze ja sa tu neohanam nejakymi vzorcami,ale krutou realitou,ak mi neveris a si technicky zdatny,zavolaj do auto saby a potom mi sem napis co si zistil :-)
Nechcem nikoho ohurovat vzorcami, len som ti chcel naznacit ze fyzika funguje vsade a este stale nikto nevymyslel perpetum mobile a je na pocudovanie, ze este aj v tejto dobe na to ludia veria. Cakal som trochu iny dokaz ako to, ze nejaky ujo si to robi na kazdom svojom aute.
Návrat hore Goto down
MarekP
Autoškolák
Autoškolák
MarekP


Male
Vek : 41
Registrácia : 10.02.2009
Počet príspevkov : 107
Auto : VW G5, 1.9TDI, VW Passat 2.0TDI SportLine (125kW DSG), Tatra 613

chip tuning Empty
OdoslaťPredmet: Re: chip tuning   chip tuning Icon_minitime7/8/2009, 07:30

mato88 napísal:
MarekP napísal:
mato88 napísal:
letecky motor porovnavat s motorom z auta je asi trosku blbe,nie je to to iste! vsetky auta co vijdu z fabriky maju rovnaky chip,lenze nie kazdy motor sadne rovnako a rovnako aj spolupracuje s ostatnymi dielami v motore,takze kazdy motor by bolo treba od vyroby doladit,preto sa napriklad nerobi ani chip na novych autach,lebo kazde jedno auto od novoty treba zabehnut a az potom robit chip,pokym sa budu do buducna riesit rozsiahlejsie upravy ako zvody,otvorene sanie a mechanicke upravy a pod je samozrejme ze by sa mal riesit chip,resp.vymena celej riadiacej jednotky az potom
Ved som pisal o spalovacich (automobilovych) a leteckych. A ponukam ti este jedno fyzikalne vysvetlenie preco pri rovnakych otackach nemoze klesnut spotreba:Vykon P=Mk x omega (uhlova rychlost) , ak ma narast vykon P a maju ostat konstantne otacky, zakonite musi narast krutiaci moment Mk. Krutiaci moment Mk=F x r, kde r je rameno klukoveho hriadela (to sa asi menit nebude) a F je sila kolma na toto rameno. F je vyvolane tlakom vo valci a prenasa sa cez ojnicu na klukovy hriadel v zavislosti na uhle natocenia klukov.hriadela. Potom plati ze tlak vo valci p=F/S, S je plocha piesta a z toho F=p x S. Takze aby narastol Mk, musi zakonite narast sila F a teda aj tlak vo valci p. Tento tlak je zavisly hlavne na expanzii plynov, ktore vzniknu spalenim paliva (ale aj na kompresnom pomere a inych ukazovateloch), kedze ma narastat p, preto sa musi zvysit objem vstrekovaneho paliva. A ked chces zvysit davku paliva, musis zvysit mnozstvo vzduchu, ktore sa dostane do spalovacieho priestoru, co sa potom robi nastavenim regulacie turba, atd.Skus mi ponuknut podobne fyzikalne vysvetlenie, preco by mal pri rovnakych otackach narast vykon a klesnut spotreba, necham sa presvedcit. Ale zatial tomu neverim.

hned na zaciatku mam vyhradu,pri chipe nema auto pri rovnakom vykone tie iste otacky,takze to ani nejdem citat dalej :-)
Nepisal som, ze auto ma pri rovnakom vykone rovnake otacky, ale ze ma rovnake otacky a ma narast vykon. Druhy krat lepsie citaj. Parametre motorov mozes porovnavat len za rovnakych podmienok, najlepsie z otackovej charakteristiky motora, kde na osi x su otacky mkotora a na osi y su ostatne parametre (ako krutiaci moment, vykon, merna efektivna spotreba,...), tieto parametre su zavysle na otackach. Potom porovnavas vykonove krivky pri nejakych konstantnych otackach. 
Návrat hore Goto down
MarekP
Autoškolák
Autoškolák
MarekP


Male
Vek : 41
Registrácia : 10.02.2009
Počet príspevkov : 107
Auto : VW G5, 1.9TDI, VW Passat 2.0TDI SportLine (125kW DSG), Tatra 613

chip tuning Empty
OdoslaťPredmet: Re: chip tuning   chip tuning Icon_minitime7/8/2009, 07:49

voodoo napísal:
MarekP napísal:
mato88 napísal:
letecky motor porovnavat s motorom z auta je asi trosku blbe,nie je to to iste! vsetky auta co vijdu z fabriky maju rovnaky chip,lenze nie kazdy motor sadne rovnako a rovnako aj spolupracuje s ostatnymi dielami v motore,takze kazdy motor by bolo treba od vyroby doladit,preto sa napriklad nerobi ani chip na novych autach,lebo kazde jedno auto od novoty treba zabehnut a az potom robit chip,pokym sa budu do buducna riesit rozsiahlejsie upravy ako zvody,otvorene sanie a mechanicke upravy a pod je samozrejme ze by sa mal riesit chip,resp.vymena celej riadiacej jednotky az potom
Ved som pisal o spalovacich (automobilovych) a leteckych. A ponukam ti este jedno fyzikalne vysvetlenie preco pri rovnakych otackach nemoze klesnut spotreba:Vykon P=Mk x omega (uhlova rychlost) , ak ma narast vykon P a maju ostat konstantne otacky, zakonite musi narast krutiaci moment Mk. Krutiaci moment Mk=F x r, kde r je rameno klukoveho hriadela (to sa asi menit nebude) a F je sila kolma na toto rameno. F je vyvolane tlakom vo valci a prenasa sa cez ojnicu na klukovy hriadel v zavislosti na uhle natocenia klukov.hriadela. Potom plati ze tlak vo valci p=F/S, S je plocha piesta a z toho F=p x S. Takze aby narastol Mk, musi zakonite narast sila F a teda aj tlak vo valci p. Tento tlak je zavisly hlavne na expanzii plynov, ktore vzniknu spalenim paliva (ale aj na kompresnom pomere a inych ukazovateloch), kedze ma narastat p, preto sa musi zvysit objem vstrekovaneho paliva. A ked chces zvysit davku paliva, musis zvysit mnozstvo vzduchu, ktore sa dostane do spalovacieho priestoru, co sa potom robi nastavenim regulacie turba, atd.Skus mi ponuknut podobne fyzikalne vysvetlenie, preco by mal pri rovnakych otackach narast vykon a klesnut spotreba, necham sa presvedcit. Ale zatial tomu neverim.

nic proti vzorcom. Ale RJ - chip dokaze ovplyvnit silu a cas expanzie, lebo riadi pomer zmesi vzduch/palivo a predzapal, takze tento parameter mi tam vo vzorci chyba a preto tie vzorce povazujem za irelevantne.
A co je podla teba sila expanzie???? V tomto pripade expanzia znamena zvacsovanie objemu a teda aj tlaku, ktory tlaci piest z hornej uvrate, tento tlak sa potom prevedie ako sila na kluku, co je v mojich vzorcoch obsiahnute!!!! A cas expanzie je u rychlobeznych dieselov riadeny uhlom predvstreku a dlzkou vstreku paliva, ktory sa v zavyslosti na otackach meni, ale maximalny tlak vo vlaci je v podstate vzdy pri rovnakom uhle natocenia klukoveho hriadela aby sa dosiahlo optimalneho vyuzitia chemickej energie v palive (plus, minus nejaky ten stupen, v zavyslosti na rychlosti a regulacii motormanagementu). Predvstrek zavisi na otackach a ide o to, ze cas chemickej reakcie (alebo tiez rychlost chemickej reakcie) palivo-vzduch (spalovanie) a hlavne nafta-vzduch trva v nejakom konecnom casovom useku (v milisekundach) a vzdy sa RJ snazi dosiahnut aby max. tlak vo valci bol pri nejakom uhle natocenia KH za hornou uvratou. Takze pri vyssich otackach je tento uhol vacsi a pri nizsich je mensi. Takze tento parameter nie je az taky podstatny, pre dnesne RJ je skor podstatne, ze pracuju s poctom vstrekov paliva do valca v jednom cykle.
Návrat hore Goto down
voodoo
Začiatočník
Začiatočník



Male
Registrácia : 15.07.2009
Počet príspevkov : 6

chip tuning Empty
OdoslaťPredmet: Re: chip tuning   chip tuning Icon_minitime7/8/2009, 14:22

MarekP napísal:
element666 napísal:
vyskusaj ho nacipovat. a potom mi povies aky bol vysledok:), ale ja myslim ze uricte to bude mat len plusy. a nepriama umera. vyssi vykon - nizsia spotreba ;-)
Podla coho si prisiel na to, ze vyssi vykon = nizsia spotreba??? Ved ten vyssi vykon ti musi zakonite ist len z nadrze. Vyssi vykon = viac paliva! Aby si znizil sportebu, musis zvysit nejaku ucinnost (mechanicku,...), co chipovanim nespravis. Trochu v tejto oblasti robim a znizenie spotreby mi skor pride ako reklamny tah, len aby si ludia dali chipovat motory. Motor je mnohoparametricka sustava, plna kompromisov, vzajomnych vazieb a zakonite ked zmenis jeden parameter, bude to mat vplyv na ine parametre, ako napriklad zivotnost sucasti motora a emisie.


V prvom rade nikto tu nehlada perpetum mobile
V druhom, nemam rad ked niekto argumentuje "robim na vysokej skole" a pise: Vyssi vykon = viac paliva, tak nech si porovna motory spred 50 rokov a dnesne.
A v tretom, presne ako pise, RJ riadi predvstrek, pripadne dalsie vstreky pocas spalovania. A RJ funguje podla naprogramovaneho chipu, takze chip ovplynuje expanziu. V pripade ze chiptuningovej firme sa podari lepsie naprogramovat vstreky, moze dojst k optimalnejsiemu vyuzitu paliva a k zvyseniu ucinnosti. Samozrejme ze nie desiatky percent, pripadne perpetum mobile ako si niekto predstavuje, ale zmenu ucinnosti v zavislosti na chipe proste vylucit nemozno. Tema ja chiptuning a tie jednoduche vzorce o chiptuningu nic nehovoria!!!
Návrat hore Goto down
MarekP
Autoškolák
Autoškolák
MarekP


Male
Vek : 41
Registrácia : 10.02.2009
Počet príspevkov : 107
Auto : VW G5, 1.9TDI, VW Passat 2.0TDI SportLine (125kW DSG), Tatra 613

chip tuning Empty
OdoslaťPredmet: Re: chip tuning   chip tuning Icon_minitime7/8/2009, 14:36

voodoo napísal:
MarekP napísal:
element666 napísal:
vyskusaj ho nacipovat. a potom mi povies aky bol vysledok:), ale ja myslim ze uricte to bude mat len plusy. a nepriama umera. vyssi vykon - nizsia spotreba ;-)
Podla coho si prisiel na to, ze vyssi vykon = nizsia spotreba??? Ved ten vyssi vykon ti musi zakonite ist len z nadrze. Vyssi vykon = viac paliva! Aby si znizil sportebu, musis zvysit nejaku ucinnost (mechanicku,...), co chipovanim nespravis. Trochu v tejto oblasti robim a znizenie spotreby mi skor pride ako reklamny tah, len aby si ludia dali chipovat motory. Motor je mnohoparametricka sustava, plna kompromisov, vzajomnych vazieb a zakonite ked zmenis jeden parameter, bude to mat vplyv na ine parametre, ako napriklad zivotnost sucasti motora a emisie.


V prvom rade nikto tu nehlada perpetum mobile
V druhom, nemam rad ked niekto argumentuje "robim na vysokej skole" a pise: Vyssi vykon = viac paliva, tak nech si porovna motory spred 50 rokov a dnesne.
A v tretom, presne ako pise, RJ riadi predvstrek, pripadne dalsie vstreky pocas spalovania. A RJ funguje podla naprogramovaneho chipu, takze chip ovplynuje expanziu. V pripade ze chiptuningovej firme sa podari lepsie naprogramovat vstreky, moze dojst k optimalnejsiemu vyuzitu paliva a k zvyseniu ucinnosti. Samozrejme ze nie desiatky percent, pripadne perpetum mobile ako si niekto predstavuje, ale zmenu ucinnosti v zavislosti na chipe proste vylucit nemozno. Tema ja chiptuning a tie jednoduche vzorce o chiptuningu nic nehovoria!!!
Nikto sa tu nechvali, ze robi na vysokej skole a preto by mal mat pravdu. Napisal som, ze nech ma niekto presvedci nejakym fyzikalnym principom, preco by mala byt spotreba nizsia, ako sa tu na zaciatku tamy trvdilo. Vzorce hovorili strucne o tom ako sa vytvara vykon v motore a preto som povazoval za podstatne ich tu napisat aby som podporil svoj nazor. Pri motoroch z pred patdesiatich rokov islo o uplne koncepcne ine motory a nie je mozne ich porovnavat!!
Návrat hore Goto down
Sponsored content





chip tuning Empty
OdoslaťPredmet: Re: chip tuning   chip tuning Icon_minitime

Návrat hore Goto down
 
chip tuning
Návrat hore 
Strana 1 z 3Choď na stránku : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» chip tuning 1.4 TSI twincharger 152 kW (204 k) 284 Nm
» CAR CHIP
» KTO MI HO CHIP-NE ? :)
» chip na 85kw
» CHIP NA GOLF 5 GTI DSG

Povolenie tohoto fóra:Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
VW GOLF CLUB SLOVAKIA :: GOLF V 2003-2009 :: Servis & Pomoc a Tuning & Styling :: Motor-
Prejdi na: