| Black Lady | |
|
+69wl4do gabesz0102 player sykye MaRko009 Pidko MIWOGOLF Lajovw+ kaybi Leon/kissiakos barborka miso325 VikiT Tuningboy12 Kukino2611 Kozel alfonso3006 toneries nocnik lubo87 Nagasaki crovo82 Rusnack 01lukasss01 drivwer michalyx Matko11 Jojo sdi nikibad MINO Sebring nemko1 mako Kuric matogti Kully-GIII muro tdk lupo Dreik element666 modry golf Adamec21 SPIKEBOY joy_pu Lucko 455BI dramatiq Marek apophis Marshall_G_IV ivco85 Runcajz boraTDI zuzko Sharkygolf remco k0be tono55 mato88 spd001 golfmanik trinity juulia misobelko seven72 robuch mirkodina baciluss 73 posters |
|
Autor | Správa |
---|
boraTDI Profík
Vek : 44 Registrácia : 09.04.2008 Počet príspevkov : 1091 Auto : GIV TDI GTI Bydlisko : SC
| Predmet: Re: Black Lady 21/10/2008, 14:07 | |
| a ešte jeden kto vie EN http://www.kw-gmbh.de/en/20_Technology/10_Damping_technology/20_Suspension.php a kto nie nech si prepne do DE reči | |
|
| |
baciluss VW Junior
Vek : 44 Registrácia : 05.09.2007 Počet príspevkov : 2241 Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii) Bydlisko : VWalacky
| Predmet: Re: Black Lady 21/10/2008, 14:19 | |
| - boraTDI napísal:
- AHoj
Kedže nepijem tak mi to je jedno . Ale princíp športového tlmiča spočíva v tom že je kratší ako seriový, ma v sebe viacej komôr aby tlmil všetky krátke nárazy čo seria nemusí kedže tyčka je dosť dlhá. a ked si pozrieš na pracovnú plochu seriového tlmiča a športového je úplne iná, seriový pracuje na cca 10-12 cm čo športový len na 3-6 tým pádom potrebuješ kratšie telo aby si mohol ísť nižšie na staviteľných a na pevných podvozkoch to máš prispôsobené pružine.
- citácia :
- Je jasné, že sériové auto tak, ako opustí továreň, resp. showroom, je až na malé výnimky kopou kompromisov. Je navrhnuté, postavené a nastavené tak, aby viac-menej vyhovovalo čo najširšiemu okruhu vodičov, čiže potenciálnych kupcov. Väčšina bežných áut nemá dôvod spĺňať akékoľvek nároky na zvýšenú ovládateľnosť pri extrémnom štýle jazdy. Práve preto je na trhu toľko výrobcov aftermarketových dielov, ktoré tieto nedostatky viac či menej úspešne kompenzujú. I tu však treba rozlišovať a počítať s tým, že kvalita väčšinou zodpovedá cene. Najlacnejšie výrobky bez podpory väčšieho výrobcu väčšinou neprešli žiadnym vývojom a kupujete mačku vo vreci. Väčšina týchto výrobkov slúži len na zníženie svetlej výšky a ich vplyv na jazdné vlastnosti je často otázny. Naopak, výrobky renomovaných firiem odzrkadľujú dlhoročné skúsenosti z motoristického športu, ktoré si však výrobcovia dajú i patrične zaplatiť. Máme však dôkaz, že i za rozumné peniaze sa dá zakúpiť špičkový podvozkový kit.
Na tomto konkrétnom aute boli namontované takmer nové tlmiče Koni a pružiny Weitec, takže sme všetci boli zvedaví na priame porovnanie a prípadnú zmenu správania sa auta. Prvé dojmy z jazdy boli skvelé. Auto akoby subjektívne zmäklo, no náklony v zákrutách zoslabli. I pri najtvrdšom nastavení prednej nápravy bola jazda bez problémov znesiteľná, v rýchlo prechádzaných zákrutách sa aj z powerslidov nad 100 km/h stali ľahko kontrolovateľné manévre. Bohužiaľ, kvôli problémom s motorom sme nestihli urobiť exaktné meranie na trati s časomierou, subjektívne pocity sú však skvelé.
prevzaté http://www.atmag.sk/clanky/montaz/nastavitelny-sportovy-podvozok-d2-racing/
Pista povedal si mi len co je ako navrhnute a co ako pracuje...ale stale nemam odpoved. Chcem vediet k comu dochadza v tlmici vplivom znizenia co by ho malo poskodit a k comu dochadza v tlmici ktory ma origo pruziny ze ho to neposkodzuje? To ze sa sportove tlmice a komfortne tlmice od seba konstrukcne lisia je mi viac nez jasne. | |
|
| |
dramatiq Pretekár
Vek : 42 Registrácia : 06.04.2008 Počet príspevkov : 684 Auto : 335i coupe Bydlisko : BA
| Predmet: Re: Black Lady 21/10/2008, 15:05 | |
| no vidis tak kazdy tlmic je skonstruovany na urcitu drahu pohybu..znizenie a tvrdost udava pruzina a ty ked zmenis charakteristiku, a skombinujes to co nieje dokopy odladene tak to asi nebude ono po dlhodobej stranke a pochybujem ze aj co sa tyka spravania. | |
|
| |
baciluss VW Junior
Vek : 44 Registrácia : 05.09.2007 Počet príspevkov : 2241 Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii) Bydlisko : VWalacky
| Predmet: Re: Black Lady 21/10/2008, 15:30 | |
| - dramatiq napísal:
- no vidis tak kazdy tlmic je skonstruovany na urcitu drahu pohybu..znizenie a tvrdost udava pruzina a ty ked zmenis charakteristiku, a skombinujes to co nieje dokopy odladene tak to asi nebude ono po dlhodobej stranke a pochybujem ze aj co sa tyka spravania.
Keby tlmice vdaka mojej uprave pracovali v takych limitoch ze by dorazali do krajnych poloh tak by som to chapal ze ich odfajcim. Kedze moje tlmice maju vacsiu pracovnu drahu ako tlmice sportove tak mam stale rezervu. Co sa tyka spravania mas pravdu ale to uz je druha vec. Co sa tyka vnutorneho opotrebovana tak tam vplivom zmeny dlzky pruziny nedochazda k ziadnej zmene. Alebo mi chce niekto tvrdit ze ano??? | |
|
| |
k0be Autoškolák
Registrácia : 04.09.2007 Počet príspevkov : 133 Auto : cierne;P Bydlisko : Ba
| Predmet: Re: Black Lady 21/10/2008, 15:51 | |
| - baciluss napísal:
- dramatiq napísal:
- no vidis tak kazdy tlmic je skonstruovany na urcitu drahu pohybu..znizenie a tvrdost udava pruzina a ty ked zmenis charakteristiku, a skombinujes to co nieje dokopy odladene tak to asi nebude ono po dlhodobej stranke a pochybujem ze aj co sa tyka spravania.
Keby tlmice vdaka mojej uprave pracovali v takych limitoch ze by dorazali do krajnych poloh tak by som to chapal ze ich odfajcim. Kedze moje tlmice maju vacsiu pracovnu drahu ako tlmice sportove tak mam stale rezervu. Co sa tyka spravania mas pravdu ale to uz je druha vec. Co sa tyka vnutorneho opotrebovana tak tam vplivom zmeny dlzky pruziny nedochazda k ziadnej zmene. Alebo mi chce niekto tvrdit ze ano??? toto je cisto teoreticke....ale nemoze vadit tlmicom,ze je v podstate stale viac stlaceny? akoby furt pruzil nejaku nerovnost prave o velkosti toho rozdielu medzi seriovou pruzinou a novou...? proste je tam stale vacsi tlak ako pri seriovej pruzine a to by nemuselo robit dobre....je to len uvaha....vyhrat nechcem nic,ani davat kratsie pruziny na auto len ma to zaujima... | |
|
| |
baciluss VW Junior
Vek : 44 Registrácia : 05.09.2007 Počet príspevkov : 2241 Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii) Bydlisko : VWalacky
| |
| |
k0be Autoškolák
Registrácia : 04.09.2007 Počet príspevkov : 133 Auto : cierne;P Bydlisko : Ba
| Predmet: Re: Black Lady 21/10/2008, 16:22 | |
| - baciluss napísal:
- Aky tlak??...je tam len uzatvoreny vzuch pod nizkym tlakom a kvapalina.
vravim,ze to je len uvaha, tlmic som rozobrany este nevidel ale ked tam mas uzatvoreny vzduch a kvapalinu,tak ked to stlacis,tak logicky bude kvapalina aj vzduch pod vacsim tlakom... vravim,ze mi nejde o to,aby som ti skritizoval tie pruziny(aj ked nie som zastancom tohoto riesenia,kvoli jazdym vlastnostiam...) len by ma to zaujimalo tiez | |
|
| |
golfmanik Profík
Vek : 41 Registrácia : 27.11.2007 Počet príspevkov : 1081 Auto : VW GOLF IV ASZ TDI Bydlisko : KE
| Predmet: Re: Black Lady 21/10/2008, 19:34 | |
| tak ja som kupil golfa od svajciara takisto mal auto znizene tymto stylom a golfik sedel velmi dobre v zakrutach ale vrzgalo mi to tam vsetko a auto plavalo na ceste,
odkedy mam nove tlmice a pruziny tak je to parada. takisto uz nebucham aj olejovu vanu. | |
|
| |
boraTDI Profík
Vek : 44 Registrácia : 09.04.2008 Počet príspevkov : 1091 Auto : GIV TDI GTI Bydlisko : SC
| Predmet: Re: Black Lady 21/10/2008, 19:50 | |
| - baciluss napísal:
- boraTDI napísal:
- AHoj
Kedže nepijem tak mi to je jedno . Ale princíp športového tlmiča spočíva v tom že je kratší ako seriový, ma v sebe viacej komôr aby tlmil všetky krátke nárazy čo seria nemusí kedže tyčka je dosť dlhá. a ked si pozrieš na pracovnú plochu seriového tlmiča a športového je úplne iná, seriový pracuje na cca 10-12 cm čo športový len na 3-6 tým pádom potrebuješ kratšie telo aby si mohol ísť nižšie na staviteľných a na pevných podvozkoch to máš prispôsobené pružine.
- citácia :
- Je jasné, že sériové auto tak, ako opustí továreň, resp. showroom, je až na malé výnimky kopou kompromisov. Je navrhnuté, postavené a nastavené tak, aby viac-menej vyhovovalo čo najširšiemu okruhu vodičov, čiže potenciálnych kupcov. Väčšina bežných áut nemá dôvod spĺňať akékoľvek nároky na zvýšenú ovládateľnosť pri extrémnom štýle jazdy. Práve preto je na trhu toľko výrobcov aftermarketových dielov, ktoré tieto nedostatky viac či menej úspešne kompenzujú. I tu však treba rozlišovať a počítať s tým, že kvalita väčšinou zodpovedá cene. Najlacnejšie výrobky bez podpory väčšieho výrobcu väčšinou neprešli žiadnym vývojom a kupujete mačku vo vreci. Väčšina týchto výrobkov slúži len na zníženie svetlej výšky a ich vplyv na jazdné vlastnosti je často otázny. Naopak, výrobky renomovaných firiem odzrkadľujú dlhoročné skúsenosti z motoristického športu, ktoré si však výrobcovia dajú i patrične zaplatiť. Máme však dôkaz, že i za rozumné peniaze sa dá zakúpiť špičkový podvozkový kit.
Na tomto konkrétnom aute boli namontované takmer nové tlmiče Koni a pružiny Weitec, takže sme všetci boli zvedaví na priame porovnanie a prípadnú zmenu správania sa auta. Prvé dojmy z jazdy boli skvelé. Auto akoby subjektívne zmäklo, no náklony v zákrutách zoslabli. I pri najtvrdšom nastavení prednej nápravy bola jazda bez problémov znesiteľná, v rýchlo prechádzaných zákrutách sa aj z powerslidov nad 100 km/h stali ľahko kontrolovateľné manévre. Bohužiaľ, kvôli problémom s motorom sme nestihli urobiť exaktné meranie na trati s časomierou, subjektívne pocity sú však skvelé.
prevzaté http://www.atmag.sk/clanky/montaz/nastavitelny-sportovy-podvozok-d2-racing/
Pista povedal si mi len co je ako navrhnute a co ako pracuje...ale stale nemam odpoved. Chcem vediet k comu dochadza v tlmici vplivom znizenia co by ho malo poskodit a k comu dochadza v tlmici ktory ma origo pruziny ze ho to neposkodzuje? To ze sa sportove tlmice a komfortne tlmice od seba konstrukcne lisia je mi viac nez jasne. Nazdar Myslel som že ked mu znížiš tlmivosť t.j pracovnú plochu vzniká v tlmiči (v dolnej úvrati)väčší tlak a ten ti spôsobuje to že tlmič vytečie (pretože ho pretlačíš) aspoň tak mi to bolo vysvetlené . | |
|
| |
element666 Pretekár
Vek : 36 Registrácia : 15.09.2008 Počet príspevkov : 452 Auto : VW Golf V 1,9 TDI PD 77 kW Bydlisko : KA
| Predmet: Re: Black Lady 21/10/2008, 20:20 | |
| | |
|
| |
boraTDI Profík
Vek : 44 Registrácia : 09.04.2008 Počet príspevkov : 1091 Auto : GIV TDI GTI Bydlisko : SC
| Predmet: Re: Black Lady 21/10/2008, 21:15 | |
| PRI KAŽDOM KMITANÍ ZÁVESU: * Chrómovaná tyč s piestom sa posúva vo valci tlmiča naplnenom olejom. * Pri pohybe piesta vo valci tlmiča je piest spomaľovaný škrtením oleja cez kalibrované otvory. * Médium prechádza zo zóny A do zóny B cez ventily C (jedinečný patentovaný systém Peugeot) Tým sa dosiahne efekt tlmenia. je tam aj rez tlmičom http://micinka.asgard.sk/prirucka/35.htm | |
|
| |
element666 Pretekár
Vek : 36 Registrácia : 15.09.2008 Počet príspevkov : 452 Auto : VW Golf V 1,9 TDI PD 77 kW Bydlisko : KA
| Predmet: Re: Black Lady 21/10/2008, 21:44 | |
| to bora tak zbezne som si prebehol ten clanok aaa tato veta hovori zavsetko :V súčasnosti je možné tento prípravok zakúpiť (v ZSSR).... | |
|
| |
boraTDI Profík
Vek : 44 Registrácia : 09.04.2008 Počet príspevkov : 1091 Auto : GIV TDI GTI Bydlisko : SC
| |
| |
baciluss VW Junior
Vek : 44 Registrácia : 05.09.2007 Počet príspevkov : 2241 Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii) Bydlisko : VWalacky
| Predmet: Re: Black Lady 21/10/2008, 22:56 | |
|
Naposledy upravil baciluss dňa 4/11/2008, 20:55, celkom upravené 1 krát. | |
|
| |
element666 Pretekár
Vek : 36 Registrácia : 15.09.2008 Počet príspevkov : 452 Auto : VW Golf V 1,9 TDI PD 77 kW Bydlisko : KA
| Predmet: Re: Black Lady 22/10/2008, 00:18 | |
| no ja myslim ze by to malo byt uplne v poriadku , neviem co tu filozofuju:D | |
|
| |
baciluss VW Junior
Vek : 44 Registrácia : 05.09.2007 Počet príspevkov : 2241 Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii) Bydlisko : VWalacky
| Predmet: Re: Black Lady 22/10/2008, 15:17 | |
| Tak postupujeme...dnes som zistil ze mam v zadu dve hmlovky a nie len jednu. Tak som osadil iba ziarovku a hotovo | |
|
| |
boraTDI Profík
Vek : 44 Registrácia : 09.04.2008 Počet príspevkov : 1091 Auto : GIV TDI GTI Bydlisko : SC
| Predmet: Re: Black Lady 22/10/2008, 19:28 | |
| jj aj moja borka mala dve hmlovky v zadu , na golfe som ešte nepozeral | |
|
| |
baciluss VW Junior
Vek : 44 Registrácia : 05.09.2007 Počet príspevkov : 2241 Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii) Bydlisko : VWalacky
| Predmet: Re: Black Lady 22/10/2008, 21:04 | |
| - boraTDI napísal:
- jj aj moja borka mala dve hmlovky v zadu , na golfe som ešte nepozeral
Pozeram do schemy a vidim tam len jednu a to lavu... Bora mala asi uz vymozenost dvoch zadnych hmloviek. | |
|
| |
ivco85 VW Junior
Vek : 39 Registrácia : 27.09.2007 Počet príspevkov : 2314 Auto : VW Golf IV 1,6 16V BCB Bydlisko : okr. Galanta
| Predmet: Re: Black Lady 22/10/2008, 21:07 | |
| - baciluss napísal:
- boraTDI napísal:
- jj aj moja borka mala dve hmlovky v zadu , na golfe som ešte nepozeral
Pozeram do schemy a vidim tam len jednu a to lavu... Bora mala asi uz vymozenost dvoch zadnych hmloviek. uz som to myslim skusal a golf ma fakt iba tu lavu....v pravej patici ziarovka nesvieti... | |
|
| |
boraTDI Profík
Vek : 44 Registrácia : 09.04.2008 Počet príspevkov : 1091 Auto : GIV TDI GTI Bydlisko : SC
| Predmet: Re: Black Lady 22/10/2008, 21:19 | |
| da sa to urobiť ked pretiahneš kábel dnom kufra na druhú stranu a máš aj tam , ale teraz sa mi nechce | |
|
| |
Sponsored content
| Predmet: Re: Black Lady | |
| |
|
| |
| Black Lady | |
|