Caute, pochvalim sa aj ja. Konkretny model som mal vyhliadnuty niekolko rokov, kym sa mi nan podarilo ako studentovi zarobit a kupit. Na ziadny kompromis v podobe inej verzie, alebo nie-GTI modelu som nechcel pristupit, takze nejaky cast som musel drat topanky
Teraz ho mam uz 2 a pol roka, stale poslusne sluzi, hoci na jar pojde asi prec, potrebujem nieco vacsie
. Auto sa vyuzivalo z 80% mimo mesta, priemerne najazdi za rok do 15 tisic km. Doteraz maximalna spokojnost, keby mozem vratit cas, vybral by som si znova to iste, s rovnakou motorizaciou.
Je dovezene z Talianska- co povazujem za najvacsiu vyhodu, dokazom moze byt, ze je to rocnik 1993 a nie je na nom ani kusok hrdze. Najazdenych malo okolo 200tisic km, co som absolutne neriesil (irelevantny udaj). Golf bol navyse tukntuty od zadu, menil sa naraznik, zadne dvere, svetla.. niekoho by to odradilo od kupy, ale aj toto som bral ako vyhodu, kedze mi nikto nepredaval cerstvo poskladany vylesteny kus, niekde pochybne opraveny z buraciek. Vedeli sme presne, co je zle, ako malo staci na opravu, a ze potencial je tam vysoky. Kozmeticke poskodenie nemalo vplyv na bezpecnost, ani jazdne vlastnosti. Sikovny klampiar ho opravil velmi kvalitne, ani po 2,5 roku nevidno ziadne stopy oprav.
MOTOR:
Benzin 2.0, 85 kW.
Svojou charakteristikou sa presne trafil do mojich poziadaviek. Autom nepotrebujem pretekat, ale chcel som silu na predbiehanie, vykonovu rezervu. 85kW motor je skor na nizsie a stredne otacky, nema vyznam tocit nad 4-5 tisic. Litrovy vykon je nizky, poddimenzovanie ale znamena zivotnost a odolnost. Zvukovy prejav nema zrovna dokonaly, ale je to pomerne zastaraly motor, takmer neznicitelny, tlaky ma velmi dobre, takze bude fungovat este dlho (ak ho nedostane do ruk tuzer..)
Motor je navyse relativne usporny. Jazdim 150km trasy, casto s plnym autom, motor vladze v pohode i ked citit kazdeho pasaziera na vahe. Najlepsie spotreby dosahuje v rezime 110 kmh mimo mesta, s vyuzivanim dojazdu, neutralu, rozumu.. Dlhodoba spotreba: komb. 6.7, mesto 8+, mimo mesta 6.2, v extremoch sa dalo aj hlbsie pod 6 (PE-NR v noci 5.2). Auto rozhodne neni na kratke vyjazdy do mesta, kym sa zohreje, pod 10 litrov sa s tym nedostane ani Kristus. Na to by som riesil skor 1.4ku.
PODVOZOK:
4 kotucove brzdy, 15"kolesa. Je asi o 2 cm nizsi a tuhsi nez nizsie vykonove verzie, a mam pocit ze su tam VR6 ramena (podla capov)
VYBAVA:
okna komplet v elektrike, stresne okno, MFA, zadne plato nedoje*ane hifi tuzingom
OPRAVY A UPRAVY:
Hned po prihlaseni a oprave zadku menene sviecky, olej, rozvody, filtre. Ale to je asi zaklad pri kupe auta. Podvozok bol na tom velmi dobre, vymenil som len 1 spodny cap ramena. Postupne sa ozyva buchanie vzadu, uz mam kupene silentbloky napravy, v najblizsom case sa vymenia. Pred polrokom som sa rozhodol riesit unik oleja, motor dostal nove tesnenia na vanu, veko ventilov, gufera na vacke a kluke. Hlavny zdroj uniku boli ventily, vymenili sa gufera, zaroven som dal zrovnat hlavu a zabrusit ventily (90 eur). Dovtedy unikal 1 liter na 4000km, odvtedy takmer nic
Zadne brzdy tam boli podla vzhladu asi z cias Marie Terezie, co je horsie, tak aj brzdili. Nove zadne kotuce+platnicky, brzdy opieskovane, nastriekane a mechanizmus vnutri vycisteny a pretesneny, brzdi to ako ma.
Kapitola sama o sebe je vyfuk. Prehrdzavene koleno nad zadnou napravou sa mi nechcelo nahradzat polskymi dielmi, tak sme sa pustili do nekonecneho boja - nerez. Zohnala sa trubka 50mm, kolena, a po nespocetnom mnozstve nadavok, casu pod autom, oskretych ruk a dalsich nadavok, sa podarilo napilit a vyskladat komplet cast medzi strednym a zadnym tlmicom. Takisto trubka medzi katom a strednym je tiez nerez. S odstupom casu - skvela vec, dozivotne funkcna, a takmer zadarmo (material aj zvarac boli lacni)
Dalsia uzasna operacia bola vymena termostatu, nabuduce to asi zverim nejakemu nepriatelovi a budem pit kakao a z chuti sa rehotat ako sa trapi. Len ***** mohol navrhnut chladiaci system sposobom, ako to ma motor 2E. Kazdy svojpravny clovek by povedal, ze termostat za 3 eura sa musi dat opravit za par minut. Na mnohych autach to tak je, poznam motor, kde je termostat tak pristupny, ako olejove vicko
Takze niekto v NDR si robil bakalarsku pracu na termostate v Golfe. Chvalabohu nemam klimu, stacilo IBA zhodit servo, alternator, par uchytov a potrapit sa s VW-sponami na hadiciach (urcite je na ne nejaky specialny high-tech Hazet, lebo kliestami to ide hrozne). Vymena nakoniec uspesna, stary otvaral o 10 stupnov skor, nez mal.
.. v kratkom case pribudnu aj fotky, ak bude zaujem