Klub fanúšikov a nadšencov značky VW Golf |
|
| Zanovny Golf - otazky na vas - tiptronic, vag, riadenie ... | |
| | Autor | Správa |
---|
misohd Začiatočník
Registrácia : 16.08.2011 Počet príspevkov : 1
| Predmet: Zanovny Golf - otazky na vas - tiptronic, vag, riadenie ... 24/8/2011, 02:13 | |
| V prvom rade zdravim vsetkych na fore, som to uz dlhsie, ale doteraz stale len ako citatel (dozvedel som sa uz mnoho, vdaka vsetkym, perfektne forum ) Teraz by som sa ale rad spytal nieco, co som tu nenasiel ani po dlhom hladani. Mam Golfa prvy tyzden, pomaly si nan zvykam (je to moje druhe auto - predtym starsia A6tka v plnej vybave, ale skrz dlhe cestovania do skoly som ju vymenil za GIV s 1.9TDi 85kw a automatom). Prva vec co ma zarazila je posilovac riadenia, otacat volantom ide omnoho tazsie, ako na spominanej A6tke, nie je to zase az take zle, ale jednou rukou otocim len obtiazne. Volant je aj jemne otoceny doprava, pri jazde ani brzdeni vsak auto netaha do ziadnej strany (pri pustenom volante). Toto som sa docital, ze moze byt geometriou, v priebehu tyzdna ju dam spravit a uvidim. Druhou je automat. Je to 5-stupnovy Tiptronic. V rychlostiach pod 50km/h som si vsimol, ze ked pustim plyn a motor straca otacky, tak akonahle by sa uz dusil tak radsej akoby zatlaci spojku a otacky klesnu na stalych cca 800 ako pri neutrali, pritom mam zaradene D. Ked chcem nasledne akcelerovat tak taha okamzite (ako keby tu rychlost mal zaradenu cely cas - mne sa to ale nevidi, pretoze naozaj aj po rovinke ma 800 otacok a ide hladko, co by pri zaradenej rychlosti urcite nesiel a proste sa zadusil). A6tka namiesto "zatlacenia spojky" (rovnaky Tiptronic) pridavala benzin a drzala 1200 otacok, preto som cakal rovnake spravanie aj tu - je to chyba? Dalej co som si stihol za ten kratky cas vsimnut je horuci vyfuk. Vsimol som si to tak, ze ked som si dal do kufra tasku a polozil ju na miesto kde sa nachadza vyfuk tak bola odspodu tepla. Pod nou to bolo samozrejme teple (na inych miestach studene takze to je urcite od teploty vyfuku). Aky tam moze byt problem? Kupil som si aj diagnosticky kabel aby som si zmeral priemernu spotrebu, kedze auto nema palubak Ta je v norme tj 50km/h = 4,4l/100km, 130km/h=cca 6,2l/100km. Musim to ale vsetko prepocitavat, pretoze VAG mi pise len litre/hodina. Neexistuje nejaky program, ktory by mi priamo na notebooku tieto vypocty robil? Nieco ako graf pri vag-come ale spotrebu by ukazoval v l/100km a nie l/h. Za odpovede vopred dakujem, skusal som hladat ale naozaj som sa tieto veci nikde nedocital. | |
| | | baciluss VW Junior
Vek : 44 Registrácia : 05.09.2007 Počet príspevkov : 2241 Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii) Bydlisko : VWalacky
| Predmet: Re: Zanovny Golf - otazky na vas - tiptronic, vag, riadenie ... 2/11/2011, 08:21 | |
| - misohd napísal:
- V prvom rade zdravim vsetkych na fore, som to uz dlhsie, ale doteraz stale len ako citatel (dozvedel som sa uz mnoho, vdaka vsetkym, perfektne forum )
Teraz by som sa ale rad spytal nieco, co som tu nenasiel ani po dlhom hladani. Mam Golfa prvy tyzden, pomaly si nan zvykam (je to moje druhe auto - predtym starsia A6tka v plnej vybave, ale skrz dlhe cestovania do skoly som ju vymenil za GIV s 1.9TDi 85kw a automatom). Prva vec co ma zarazila je posilovac riadenia, otacat volantom ide omnoho tazsie, ako na spominanej A6tke, nie je to zase az take zle, ale jednou rukou otocim len obtiazne. Volant je aj jemne otoceny doprava, pri jazde ani brzdeni vsak auto netaha do ziadnej strany (pri pustenom volante). Toto som sa docital, ze moze byt geometriou, v priebehu tyzdna ju dam spravit a uvidim. Druhou je automat. Je to 5-stupnovy Tiptronic. V rychlostiach pod 50km/h som si vsimol, ze ked pustim plyn a motor straca otacky, tak akonahle by sa uz dusil tak radsej akoby zatlaci spojku a otacky klesnu na stalych cca 800 ako pri neutrali, pritom mam zaradene D. Ked chcem nasledne akcelerovat tak taha okamzite (ako keby tu rychlost mal zaradenu cely cas - mne sa to ale nevidi, pretoze naozaj aj po rovinke ma 800 otacok a ide hladko, co by pri zaradenej rychlosti urcite nesiel a proste sa zadusil). A6tka namiesto "zatlacenia spojky" (rovnaky Tiptronic) pridavala benzin a drzala 1200 otacok, preto som cakal rovnake spravanie aj tu - je to chyba? Dalej co som si stihol za ten kratky cas vsimnut je horuci vyfuk. Vsimol som si to tak, ze ked som si dal do kufra tasku a polozil ju na miesto kde sa nachadza vyfuk tak bola odspodu tepla. Pod nou to bolo samozrejme teple (na inych miestach studene takze to je urcite od teploty vyfuku). Aky tam moze byt problem? Kupil som si aj diagnosticky kabel aby som si zmeral priemernu spotrebu, kedze auto nema palubak Ta je v norme tj 50km/h = 4,4l/100km, 130km/h=cca 6,2l/100km. Musim to ale vsetko prepocitavat, pretoze VAG mi pise len litre/hodina. Neexistuje nejaky program, ktory by mi priamo na notebooku tieto vypocty robil? Nieco ako graf pri vag-come ale spotrebu by ukazoval v l/100km a nie l/h. Za odpovede vopred dakujem, skusal som hladat ale naozaj som sa tieto veci nikde nedocital. A ked uz si si kupil ten kabel tak preco si si nepozrel chyby na Tiptronicu aby si mozno zistil co tomu je? To ta fakt viac zaujima spotreba? Prepocitavanie spotreby je lahke...ustal rychlost na 100km/h na rovinke a budes mat priblizny udaj momentalnej spotreby kedze to ukazuje l/h. Servoriadenie si daj skontrolovat. Ale je ich viac druhov a ty mas asi to slabsie ale Audi bolo a asi vzdy bude nieco viac ako VW tak aj preto to mozno slo lahsie. | |
| | | | Zanovny Golf - otazky na vas - tiptronic, vag, riadenie ... | |
|
Similar topics | |
|
| Povolenie tohoto fóra: | Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
| |
| |
| |
|