| Emisné kontroly - !!! OTÁČKY !!! | |
|
|
Autor | Správa |
---|
Dragon2500 Začiatočník
Vek : 32 Registrácia : 16.09.2010 Počet príspevkov : 21 Auto : VW Golf III Variant 1.9 TDi 66 kW 1Z Bydlisko : Školská 154
| Predmet: Emisné kontroly - !!! OTÁČKY !!! 5/4/2011, 17:03 | |
| Mám Dieselaka, a minule som bol na emisnej aj technickej. Ujček, mi pri emisnej dupol na pedál a vytočil motor na plný otáčkomer. Keď som mu zavesil po papuli že čo akože robí, tak sa na mňa osopil že čo robím zase ja. Že to bežne robievajú, tak som doňho sotil ale tak že skoro spadol na zem, že na mojom toto robievať nebude a jasne a stručne som mu vysvetlil otáčkomer s tým že sa naň díval. Ukázal som mu červené pole a opýtal som sa ho čo znamená a vôbec prečo tam je. Povedal mi že vysoké otáčky motora a ešte raz som do ňho drgol že nie, to je oblasť to ktorej sa nemá ísť (už vôbec nie pri dieselakoch), lebo hrozí poškodenie motora. On mi povedal, že ale potom nenamerá emisie poriadne, na tož som mu ja skočil do reči že ja bežne radím do 2500 ot/min, pri nevyhnutne rýchlom rozbehnutí MAX 4000 ot./min. , že nech mi láskavo meria emisie "v pracovnom pásme" motora, nie v pásme ktoré ani za život nepoužijem (červená). Napokon videl že ja si po hlave skákať nedám a auto si šanujem, tak urobil, a emisnú som urobil aj mi dal protokol (no skúsil by mi ho nedať, to by sa iný scénar odohral). Na odchode sme si podali ruku a ja som zo slušnosti povedal ďakujem, odpoveď od neho aj ja (aj keď neviem začo). Aký máte názor na toto, lebo chlapík u nás v obci čo sa mi kvalitne stará o auto, mi povedal, že to červené pole tam je schválne, aby informovalo vodiča o priblížení sa k otáčkam, ktoré môžu vážne poškodiť motor (u dieselakov z výkričníkom vraj beziňákom to až tak nevadí ale ani u nich by sa ručička nemala do tohto pásma dostať). Rozmýšľam však o obmedzenie otáčok motora v RJ na MAX 4000 - 4100 ot./min. Dá sa to bežne cez diag alebo treba ísť za firmou, priplatiť za odbornosť a mať záruku že sa nič nedo*** | |
|
| |
OverGo Pretekár
Vek : 37 Registrácia : 27.05.2008 Počet príspevkov : 362 Auto : Ex - VW GOLF III 1.8 66kw (ABS) r.v. 93 Passat B5 1,8T 110kw (AEB) Bydlisko : okres TV
| Predmet: Re: Emisné kontroly - !!! OTÁČKY !!! 5/4/2011, 22:09 | |
| no s tou emisnou mas pravdu nikde som nevidel a ani nepocul aby technik tak vytacal motor tam kam chodim ja plyn pridavam ja a podla pokynu technika drzim na 2500 ot/min. s tym cervenym pasnom no neviem co a ako preco a zaco ale ja bezne autu nakladam a par krat trafim aj obmedzovac . a auto si vazne sanujes sem tam ho prevetraj neuskodi mu to. | |
|
| |
Dragon2500 Začiatočník
Vek : 32 Registrácia : 16.09.2010 Počet príspevkov : 21 Auto : VW Golf III Variant 1.9 TDi 66 kW 1Z Bydlisko : Školská 154
| Predmet: Re: Emisné kontroly - !!! OTÁČKY !!! 5/4/2011, 23:33 | |
| Tak, ono ja dobre viem že u nafťákov sa merá hlavne dymivosť a to pri vyžších otáčkach ale odtiaľ potiaĺ!!! Neraz som počul o rozmlátení turba a vďaka tomu sa odohral začarovaný kruh nezabranitelných neustále zvyšujúcich sa otáčok, kde z motora zostala len "škatuľa" a to všetko iba vďaka týraniu motora v červenom pásme"technikom". Mňa nezaujímjú ich školenia, mňa nezaujímajú ich predpisy a normy. Na tie z vysoka kašlem Mňa zaujíma zdravý stav môjho žrebca v mojich používateľských podmienkach a nie v ich limitoch!! A ja si v tomto nepovolím. A kľudne, môže mi povedať že mi EK neurobí. Napľujem mu do ksichtu a pôjdem inde kde sa určite nájde technik, ktorý vie pochopiť šetrnosť cudzej veci! A týmto chcem aj ostatných informovať. Že tí technici, nemôžu hocičo. Norma merania dymivosti je od 4000 ot./min. Ja som ujčekovy tiež na začiatku po otázke o rozvodovom remene povedal že žiadne vytáčanie. Nepochopil, dostal preplesk, a ja v tomto zábrany nemám. a ja "staršieho" nepoznám. Ako to je s tým obmedzením otáčok. Rád by som to priškrtil na MAX 4200 ot./min. Dá sa to? A ohľadom toho "prefúknutia". Nie ani náhodou auto nelenivie aspoň raz do mesiaca to poriadne preženiem po D1 | |
|
| |
Dragon2500 Začiatočník
Vek : 32 Registrácia : 16.09.2010 Počet príspevkov : 21 Auto : VW Golf III Variant 1.9 TDi 66 kW 1Z Bydlisko : Školská 154
| Predmet: Re: Emisné kontroly - !!! OTÁČKY !!! 5/4/2011, 23:53 | |
| Ak by sa v tom obmedzení otáčok nedalo pohnúť, risknem síce drahšie "iba nalepenie" + protokol, lebo tie nervy čo som zažil a s ktorých sa doteraz strhávam zo sna nechcem viac ani zažiť. Má to možnosť niekto vybaviť, s tým, že zaplatím radšej viac (provízia) ako dávať auto akémusi "!!!". Auto dávam iba spomínanému Technikovy a hlavne Opravárovi z veľkým T a O Ak by sa niekto ochotný našiel nech ma mailom kontaktuje. Verím že, tak ako ste mi pomohli z Turbom, že mi dobre pomôžete aj teraz, či už nejakou inou alternatívou alebo nápadom alebo rovno v tomto smere. Ďakujem | |
|
| |
SABREX Profík
Vek : 112 Registrácia : 09.06.2008 Počet príspevkov : 1247 Auto : VW GOLF MKIV kombajn Bydlisko : D.K.
| Predmet: Re: Emisné kontroly - !!! OTÁČKY !!! 6/4/2011, 05:49 | |
| tak sa to robí! Keď som mu zavesil po papuli že čo akože robí to bol nejaký ťuťmák ak ťa nechal prejsť, po tomto incidente-i keď si myslím, že trocha hmlíš. každý normálny má rád svoje auto, ale viem že je v poriadku a 5000 otáčok na 2sekundy mu nemôžu ublížiť.(samozrejme, keď čakám nechám motor bežať nech je zahriaty) | |
|
| |
Dragon2500 Začiatočník
Vek : 32 Registrácia : 16.09.2010 Počet príspevkov : 21 Auto : VW Golf III Variant 1.9 TDi 66 kW 1Z Bydlisko : Školská 154
| Predmet: Re: Emisné kontroly - !!! OTÁČKY !!! 6/4/2011, 09:36 | |
| No veru ťuťmák to asi bou, lebo bežný chlap, by úder logicky vrátil a ten zostal ako obarený, to mi nahralo do ňho ešte možnosť sotiť, nie nehmlím, nemal som vtedy svoj deň a zásadne sa nedržím že "malo" by to vydržať. U mňa jednoducho červená znamená červená a nech sa robí čo koľvek, ručička u mňa tam nikdy nesmie zájsť. Ak je raz výrobcom daná červená, tak je daná a nemala by sa prekračovať (u mňa NESMIE) | |
|
| |
Dragon2500 Začiatočník
Vek : 32 Registrácia : 16.09.2010 Počet príspevkov : 21 Auto : VW Golf III Variant 1.9 TDi 66 kW 1Z Bydlisko : Školská 154
| Predmet: Re: Emisné kontroly - !!! OTÁČKY !!! 6/4/2011, 09:38 | |
| | |
|
| |
cubic214 Vodič
Vek : 37 Registrácia : 19.10.2008 Počet príspevkov : 158 Bydlisko : ZA
| Predmet: Re: Emisné kontroly - !!! OTÁČKY !!! 6/4/2011, 11:07 | |
| na to aby sa neposkodil motor je tam obmedzovac, takze sa divim ze ti to vobec dal,pretoze tak sa na diesli meraju emisie podla legislativy | |
|
| |
Dragon2500 Začiatočník
Vek : 32 Registrácia : 16.09.2010 Počet príspevkov : 21 Auto : VW Golf III Variant 1.9 TDi 66 kW 1Z Bydlisko : Školská 154
| Predmet: Re: Emisné kontroly - !!! OTÁČKY !!! 6/4/2011, 12:10 | |
| Cubic214, ja viem že je tam obmedzovač (kdesi nad 5100 ot./min.). JA chcem túto hranicu vytlačiť už od 4200 ot./min, už len kvôli dobrému pocitu, že ak náhodou požičiam auto, že jednoducho ho nevytočí. Aj tak som nikdy nepresiahol 4000 ot./min. Ktej legislatíve sa vyjadrím tak, že je to tak zo všetkým. Ten kto to schvalovval (a už vôbec ten čo to vymýšľal) vedel určite veľkú **** o dieselových motoroch. Poznám veľa majiteľov TDi-čiek, a im motor vytáčali do 4000 - 4500 ot./min, čo je ešte únosné. ALE tlačiť motor ktorý je po generálke a má vyše 360 000 km do od firmy nastaveného obmedzovača je blízka cesta do servisu (kľudne mi mohla zlyhať vodná pumpa, alebo iné prkotiny ! KTORÉ SÚ NA TAKÉTO ZAOBCHÁDZANIE NAOZAJ HÁKLIVÉ ! A TO AJ BEZ OHĽADU ŽE SÚ NOVÉ.) Dotyčný majitelia TDi, len nechápavo krútili hlavou, že ujček mal šťastie že dopadol tak ako dopadol, lebo jeden známy mi otvorene povedal (bitkár je to poriadny aj ja som od neho dostal po papuli) že tomu "technikovy" by asi roztrieskal hlavu na motore! Veci treba šanovať, nie ich ničiť, Áno aj ja tomu raz za čas stúpim na krk na D1 a skrútim ho do 4100 až 4200 ot.min. Samozrejme, to treba A to že mi by nechcel dať EK, toho som sa práve najmenej bál a on sa potom incidente asi bál mi ju nedať. Áno neovládol som sa to priznávam, takýmto štýlom človek ďaleko v živote nezájde ALE to ,,,, už bolo aj nad moju maximálnu "vytoč ma" hranicu | |
|
| |
Edy2006 Vodič
Vek : 34 Registrácia : 02.10.2010 Počet príspevkov : 177 Auto : Volkswagen Golf III 1,9TDI Rabbit Cool 66kW Bydlisko : PD/ZA
| Predmet: Re: Emisné kontroly - !!! OTÁČKY !!! 6/4/2011, 15:51 | |
| no premna pacifistu je to veru zaujmave citanie tunak ale musim len suhlasit ci uz ide oto ze take visoke otacky su nebezpecne na poskodenie tak stim ze su uplne zbytocne pri dieslovom motore neviem ci som niekedy prekrocil 3500 nie to uz 4500 inac jak som to tu cital napadla ma jedna vec strasne ma vistrihaju ze nemam prudko pridavat vitacat a neviem co ked je studeny motor berem to ako samozrejmost len by ma zaujmalo co by sa mohlo stat keby ano jak tu dragon pise pumpa .... kamarat spominal ze mu tak pukla hlava je to mozne ? | |
|
| |
Dragon2500 Začiatočník
Vek : 32 Registrácia : 16.09.2010 Počet príspevkov : 21 Auto : VW Golf III Variant 1.9 TDi 66 kW 1Z Bydlisko : Školská 154
| Predmet: Re: Emisné kontroly - !!! OTÁČKY !!! 6/4/2011, 16:12 | |
| Za studena motor vytáčať = Blízky servis. Nerobí to dobre či už benzínovému tak aj naftovému motoru. Za prevádzkovej teploty tomu nevadí raz za čas prikúriť tomu trochu, najmä nafťáku, nach preluftuje výfuk a turbo, zas nie do červeného poľa, lebo ak na to nie je motor zvyknutý, problémy sa môžu dostaviť hneď ... vo väčšine sa aj dostavia. Puknutá hlava môže byť príklad, pri lepšom dačo z vodnou pumpou alebo z inými vecami v motore | |
|
| |
eMeR Autoškolák
Registrácia : 02.07.2008 Počet príspevkov : 51 Auto : Golf II 1,6D Bydlisko : Prešov
| Predmet: Re: Emisné kontroly - !!! OTÁČKY !!! 6/4/2011, 16:23 | |
| cital som diskusiu kde chlapikovi na TDi na emisnej technik vytacal motor, odislo turbo, zacalo to spalovat motorovy olej, kym sa spamatal a zastavil motor zaradenim rychlosti tak otacky boli take vysoke, ze turbina v turbe sa rozletela na mikrokusky, zasrala cely motor, az vyfuk... Da sa polemizovat ci turbo bolo uz nacate predtym, ci nie... ci bolo chladene po ostrejsej jazde a pod... | |
|
| |
Dragon2500 Začiatočník
Vek : 32 Registrácia : 16.09.2010 Počet príspevkov : 21 Auto : VW Golf III Variant 1.9 TDi 66 kW 1Z Bydlisko : Školská 154
| Predmet: Re: Emisné kontroly - !!! OTÁČKY !!! 6/4/2011, 18:27 | |
| Je to síce prípad jeden zo stoviek ak nie viac, ale toto nazvem Neodborné zachádzanie s dieselovými motormi. A treba to zaraziť. Takéto normy majú robiť ľudia z fachu a nie nejaký "trtkovia" ktorý sedia za stolom a prdia do stoličky a myslia si o sebe neviem čo a ktorý si myslia že majú vyštudovaný Ing a vedia všetko, a pritom hovno o tom všetkom vedia (krutá realita Slovenska A NESKÚŠAJTE MI HOVORIŤ ŽE NEMÁM PRAVDU ). Sedieť, tváriť sa akože som Boh dokážem aj Ja a ktomu podpisovať papiere, dokáže už 3 ročné decko !!! Najlepšie chodiť na EK z pištoľou a ani neupozorniť na to. Jednoducho pridá na MAX a vystrielať celý personál. Keď sa zamyslím a predstavím si že by to urobil každý vodič, do týždňa ,,, tak skončia povinné STK a EK, lebo ich nebude mať kto robiť . A ľudia si konečne vidýchnu a čo viac, HLAVNE NAŠÍ TÁTOŠI !!!!! V žiadnom prípade to neberte ako inšpiráciu, to bolo len také zamyslenie sa | |
|
| |
OverGo Pretekár
Vek : 37 Registrácia : 27.05.2008 Počet príspevkov : 362 Auto : Ex - VW GOLF III 1.8 66kw (ABS) r.v. 93 Passat B5 1,8T 110kw (AEB) Bydlisko : okres TV
| Predmet: Re: Emisné kontroly - !!! OTÁČKY !!! 6/4/2011, 20:18 | |
| Dragon2500 prehanas to az az poradim ti nechaj auto v garazi a cestuj vlakom busom a motor ta prezijea nejebne turbo ani vodna pumpa. | |
|
| |
Dragon2500 Začiatočník
Vek : 32 Registrácia : 16.09.2010 Počet príspevkov : 21 Auto : VW Golf III Variant 1.9 TDi 66 kW 1Z Bydlisko : Školská 154
| Predmet: Re: Emisné kontroly - !!! OTÁČKY !!! 6/4/2011, 21:57 | |
| | |
|
| |
Dragon2500 Začiatočník
Vek : 32 Registrácia : 16.09.2010 Počet príspevkov : 21 Auto : VW Golf III Variant 1.9 TDi 66 kW 1Z Bydlisko : Školská 154
| Predmet: Re: Emisné kontroly - !!! OTÁČKY !!! 6/4/2011, 21:58 | |
| Lebo co jede se nee****** | |
|
| |
cubic214 Vodič
Vek : 37 Registrácia : 19.10.2008 Počet príspevkov : 158 Bydlisko : ZA
| Predmet: Re: Emisné kontroly - !!! OTÁČKY !!! 6/4/2011, 23:44 | |
| keby to motoru skodilo, tak da vyrobca obmedzovac na 3000 otacok obcas treba vypalit aj sadze z vyfuku jak sa tam ukladaju z toho podtacania | |
|
| |
Dragon2500 Začiatočník
Vek : 32 Registrácia : 16.09.2010 Počet príspevkov : 21 Auto : VW Golf III Variant 1.9 TDi 66 kW 1Z Bydlisko : Školská 154
| Predmet: Re: Emisné kontroly - !!! OTÁČKY !!! 7/4/2011, 10:44 | |
| Hej hej,,,, Ale ja nepodtáčam ,,, Klasika, bežná jazda 1900 až 2200 ot./min radím niekde 2500 až 3000 ot./min, podľa potreby ,,, pred výjazdom na hlavnú v Liskovej pred ručiacim kamiónom aj 4000 ot./min. | |
|
| |
Sponsored content
| Predmet: Re: Emisné kontroly - !!! OTÁČKY !!! | |
| |
|
| |
| Emisné kontroly - !!! OTÁČKY !!! | |
|