| Problem s turbom | |
|
|
Autor | Správa |
---|
Marmarik Začiatočník
Vek : 34 Registrácia : 16.05.2010 Počet príspevkov : 37 Auto : VW GOLF IV 1.9 TDi PD 85 kW Bydlisko : Banská Bystrica
| Predmet: Problem s turbom 13/10/2010, 16:58 | |
| Ahojte, pred 4 mesiacmi som si kupil VW Golf 4 1.9TDI zo 6st. prevodovkou 85kW. Mal som na nom dlhodobo pretrvavajuci problem s prehrievanim auta na dlhe trate pri velkej rychlosti, auto mi nekurilo, sem tam hej ale zahmlievali sa mi okna tak ze som nevidel, motor sa vzdy pekne zohrial na 90 stupnov. Ale akonahle som isiel hore na donovaly tak rucicka isla na 130stupnov, vyvrela mi voda, turbinu odpojila tepena poistka a ked som dolial vodu tak vsetko bolo zase ok. Okrem toho sa mi samovolne stracala voda z chladica, dakedy 2 tyzdne nic, dakedy za den aj 3 litre No a dnes som dal asi autu KO - isiel som odviezd frajerku domov a trosku som tomu udrel, pri cca 140km/h na 6ke som citil take divne trhnutie (nehodilo to som mnou proste asi vyplo turbo) a auto zacalo mat kua divny zvuk. Tak som stisil radio, zastal som a pocuval. Na volnobehu huci rovnako ale akonahle pridam plyn tak pocut take sramotanie ze by ste neuverili, pravdepodobne to ide z turba. Odvazil som sa aj na cestu domov, snazil som sa ist na minimalnych otackach ale vzdy ked som stlacil pedal co i len o pol centi viac tak sa ten zvuk objavil. Skusil som ho aj vytocit na 3000 ot. a zitil som ze to turbo nepohana auto ale stale ako keby pracovalo. Okrem toho mi ale kurevsky zacalo auticko dymit, tak ze by ste neverili. Predtym chytalo na supu bez dymu. Teraz ked som pridal tak za mnou taka cierna dymova clona ze koniec, no proste daco je v riti. Tak sa vas teda pytam na vase nazory a rady. Inak taktiez od kupy mi blika kontrolka zhavica - mudry pan z autobazaru mi povedal ze je v nom cisto nove turbo a aj vodna pumpa a neviem este co vsetko a ze to staci tu chybu vymazat. Omyl, pretoze som bol na dakom pofidernom pocitaci a tu chybu aj ked vymazal tak ju za 5 sekund naslo znova, skusal som aj brzdovy spinac, v tom to nebolo, brzdove svetla a vobec vsetky svetla som si skontroloval a pomenil ziarovky. Ten pan mi povedal ze brzdovy spinac ma 2 funkcie a to je ze spina brzdove svetla a vysiela daky signal do riadiacej jednotky motora aby pocitac v aute vedel ci tie svetla su zopnute a tak a ze tato funkcia nejde. ten spinac bol uplne rovnaky ako na kamaratovej oktavii a nebol v nom ziadny problem taktiez som si nasiel podobny spinac ako na brzdove svetla aj na spojke len je trosku uzsi a ani za boha sme nevedeli ze naco tam je a posledna chyba ktoru mi vyhadzuje pocitac je ze ked auto po nastartovani rozbehnem na urcite otacky cca 2200 alebo neviem presne, pri kazdom prevode sa mi zda ze je to inak tak mi vypise toto - Motor do dílny - mam v nom nahratu cestinu. Netusim co je to za chyba, myslim si ze to tiez bolo spojene z turbom, resp. pri prvej aktivacii turba po nastartovani. Dakedy som dokazal odjazdit trasu bez toho aby mi to ukazalo ked som isiel kludne a usporne. Toto su zhruba nacrtnute moje problemiky, tak vas prosim o rady. Kedze auto je brane z autobazaru a turbo je vraj v zaruke a okrem toho mam zaruku na skryte zavady 12 mesiacov tak nebude problem to dalej riesit. akurat potrebujem predbeznu diagnostiku a potom aj zajst k mechanikovi a na pocitac a zdiagnostikovat to poriadne. Tymto aj prosim ak tu je nejaky mechanik z Banskej Bystrice a okolia co by bol ochotny sa na to podujat tak sa mi prosim ozvyte. Dakujem | |
|
| |
MIRECC Pilot
Vek : 45 Registrácia : 13.04.2008 Počet príspevkov : 898 Auto : VW GOLF VR6 SYNCRO,VW GOLF 1 Cabrio,Škoda Superb 1.8T,Seat Toledo I 1.8i Bydlisko : Ziar nad Hronom
| Predmet: Re: Problem s turbom 13/10/2010, 18:33 | |
| No asi by som išiel najprv do toho bazaru a potom by som riešil opravu na vlastné náklady.Ved máš všetko nové tak čo nech sa starajú.Čo sa týka tej vody nemal by si doliat do roka ani deci!! Okruh má byt pod tlakom,čiže tesný.Ak netečie kurenie pod pokrovec tak bude problém v motore alebo v jeho sučastiach,ktorými preteká voda. Mám dost dlhodobé skúsenosti s týmito motormi a poviem ti že sa takmer nekazia(ked nerátam vahu a pod somariny) tak niesú poruchové.Da sa vyzualne zistit či sa v tom niekto rýpal(ked vieš kam sa pozerat)-Chcelo by to najprv okuknút a potom ist do bazaru a vyvracat ich tvrdenia (že je to nové tamto nové)jedno zadruhým.Aj tak sa tomu prd rozumejú.Už som sa bol takto vadit zopar ludom za autá ktoré nakupili v bazaroch a dá sa stým dost dosiahnut pokial máš dobre postavenú zmluvu. Proste to treba ošetrit z každej strany a ist tam.Je to lacnejšie ako oprava. | |
|
| |
Marmarik Začiatočník
Vek : 34 Registrácia : 16.05.2010 Počet príspevkov : 37 Auto : VW GOLF IV 1.9 TDi PD 85 kW Bydlisko : Banská Bystrica
| Predmet: Re: Problem s turbom 13/10/2010, 20:52 | |
| No veď práve to neviem že ako mám postupovať. Asi po 2 hodinkách som ho išiel bratovi naštartovať, a ten zvuk bol oveľa tichší, nešramotilo to. Fakt netuším čo to može byť a či mám ísť na tom na diagnostiku. Problém je aj v tom že do toho bazaru sa tymto autom nedostanem lebo to mam z BB na donovaly do ruzomberka a to tvrdosina tak nieje sanca. Mirecc nebudes mat niekedy cestu do BB zeby si na to hodil ockom ? samozrejme zadarmo to nebude ? vidim ze sa vyznas | |
|
| |
MIRECC Pilot
Vek : 45 Registrácia : 13.04.2008 Počet príspevkov : 898 Auto : VW GOLF VR6 SYNCRO,VW GOLF 1 Cabrio,Škoda Superb 1.8T,Seat Toledo I 1.8i Bydlisko : Ziar nad Hronom
| Predmet: Re: Problem s turbom 13/10/2010, 22:32 | |
| Momentálne nemám cestu,ale veci sa menia každý den tak je možné že pojdem.Ak by si prišiel ty tak by to bolo určite skôr.Pošly my tel na teba cez PM dáko to doriešime | |
|
| |
01lukasss01 Profík
Registrácia : 06.09.2007 Počet príspevkov : 1088 Auto : VW G4 1,9TDI 81kW AHF Bydlisko : MALACKY, Tel:0907365770
| Predmet: Re: Problem s turbom 14/10/2010, 07:32 | |
| Tak toto je vemi zaujimave auto..... Ta voda by mohla byt sposobena aj prasknutym valcom alebo hlavou alebo prasknuty blok motora... S tymto by ti mohol naozaj pomoct len clovek ktory ti moze auto obhliadnut troska viacej atakto z rozpravania je to tazko jedine ak by tu niekto mal podobny problem ale to skor nie ako ano... Drzim palce aby to dobre dopadlo a hlavne co najskor.... | |
|
| |
Marmarik Začiatočník
Vek : 34 Registrácia : 16.05.2010 Počet príspevkov : 37 Auto : VW GOLF IV 1.9 TDi PD 85 kW Bydlisko : Banská Bystrica
| Predmet: Re: Problem s turbom 14/10/2010, 15:34 | |
| No dneska mam za sebou prvu diagnostiku, na pohlad a ked nastartujem tak sa vsetko sprava normalne, problem je v pohybe, turbo nema zaber. Na pocitaci mi vycital jedinu chybu a to bol brzdovy spinac, ked som mu povedal ze je vymeneny a vsetko ide, tak mi doniesol cisto novy a nepomohlo to. Taktiez mi zistil ze rok vyroby mojho auta nieje 2002 ale 1999 a modelovy rok 2000. Ked stlacil hadicu sania a ja som vytocil motor tak mi povedal ze turbo nedava ziadne tlaky do sania lebo by mi tu hadicu v rukach zmrstilo. Tak neviem aky dalsi postup zvolit. | |
|
| |
MIRECC Pilot
Vek : 45 Registrácia : 13.04.2008 Počet príspevkov : 898 Auto : VW GOLF VR6 SYNCRO,VW GOLF 1 Cabrio,Škoda Superb 1.8T,Seat Toledo I 1.8i Bydlisko : Ziar nad Hronom
| Predmet: Re: Problem s turbom 14/10/2010, 19:36 | |
| Turbo na volnobeh netlačí ani na 20%.Povedz tomu cloveku že tlak turba sa dá pozriet na vagu uplne presne.A možno to mal len multimeter Zavolám ti a doriešime to | |
|
| |
Marmarik Začiatočník
Vek : 34 Registrácia : 16.05.2010 Počet príspevkov : 37 Auto : VW GOLF IV 1.9 TDi PD 85 kW Bydlisko : Banská Bystrica
| Predmet: Re: Problem s turbom 14/10/2010, 22:33 | |
| No dneska sme nasli s brachom zavadu - prasknuta hadica ktoru cca pred tyzdnom upravoval aby vydrzala dhsie rozdrapena je tak ze sa mi do nej vojdu vsetky prsty. len ma to fakt strasidelny zvuk ked to netlakuje a ten dym ..... dufam ze turbu som velmi neublizil. Zajtra budem vediet viac. Ale neviete mi prosim poradit ako s tym brzdovym spinacom resp. s tou kontrolkou zhavica ? bezdovy spinac to nieje a chlapik mi povedal ze taka somarinka sa mu stala ked mal konektor co je na olejovej vani zasraty cely od olej co je aj v mojom pripade tak ci nebude zrada tam ? A este jedna velmi podstatna vec - aky olej mam dat do mojho auticka ? 5W40 alebo 5W30 ? dneska som sa dozvedel ze na Pumpu dyzu sa dava 5W30. Taktiez ak by niekto vedel, tak kolko oleja mi bude dost. Dakujem | |
|
| |
MIRECC Pilot
Vek : 45 Registrácia : 13.04.2008 Počet príspevkov : 898 Auto : VW GOLF VR6 SYNCRO,VW GOLF 1 Cabrio,Škoda Superb 1.8T,Seat Toledo I 1.8i Bydlisko : Ziar nad Hronom
| Predmet: Re: Problem s turbom 14/10/2010, 23:50 | |
| | |
|
| |
pablo1 Pretekár
Registrácia : 02.06.2009 Počet príspevkov : 432 Auto : Golf IV 1,9 tdi 66kw,AGR,hybrid 1749-35,FB PP764+soft Bhmotor 108kw,334nm Bydlisko : Kokava nad Rimavicou
| Predmet: Re: Problem s turbom 15/10/2010, 16:03 | |
| | |
|
| |
Marmarik Začiatočník
Vek : 34 Registrácia : 16.05.2010 Počet príspevkov : 37 Auto : VW GOLF IV 1.9 TDi PD 85 kW Bydlisko : Banská Bystrica
| Predmet: Re: Problem s turbom 15/10/2010, 16:05 | |
| Takze vymena hadice je uspesne za mnou - nahal som aj na moje prekvapenie len 10 eur v Gufere. Ale neviem preco stale mi to dost pridymuje ked ho vytocim, urcite tam hra rolu aj to ze olej ma nabehane navyse uz cca 5000 km ale preco takto velmo ? zvuk ustal, vsetko je v povodnom stave akurat ma este stvu tie dve chyby na pocitaci - blika mi zhavic a ked ho vytocim na urcite otacky tak vyskoci MOTOR DO DILNY. Prosim poradte mi este s tymto dakujem | |
|
| |
pablo1 Pretekár
Registrácia : 02.06.2009 Počet príspevkov : 432 Auto : Golf IV 1,9 tdi 66kw,AGR,hybrid 1749-35,FB PP764+soft Bhmotor 108kw,334nm Bydlisko : Kokava nad Rimavicou
| Predmet: Re: Problem s turbom 15/10/2010, 17:30 | |
| ten olej si vymen cim skor a potom ries ostatne veci.... | |
|
| |
Marmarik Začiatočník
Vek : 34 Registrácia : 16.05.2010 Počet príspevkov : 37 Auto : VW GOLF IV 1.9 TDi PD 85 kW Bydlisko : Banská Bystrica
| Predmet: Re: Problem s turbom 15/10/2010, 21:08 | |
| chalosi prosim poradte aky teda olej objednat ? u jedneho mam uz zajednane 5l 5W30ky. za prve neviem ci je to dost alebo az prilis vela, a za druhe ze ci je spravny. Nemam ziadny stitok na aute ani nikde inde, servisna knizka nieje a co si pametam ale ruku do ohna za to nedam tak mi pri kupe auta povedal chlapik z autobazaru ze davali 5W40ku. A teraz co ? Viem ze niekde robia aj rozbor oleja ze aky mam, ale ja uz do dal 2L 5W40ky ked som prasol olejovu vanu takze tam uz je riadny mix v tom aute. Co navrhujete ? | |
|
| |
nikibad Agent
Vek : 41 Registrácia : 22.01.2009 Počet príspevkov : 1520 Auto : Golf IV 1,6 16V 2003 Bydlisko : Namestovo
| Predmet: Re: Problem s turbom 15/10/2010, 21:51 | |
| ak si daleval a mal 5W40 tak tam daj taky. 5W 30radsej nie.ak tam das riedsi olej moze sa ti zdvihnut hlucnot a zacne ti zrat olej. | |
|
| |
Marmarik Začiatočník
Vek : 34 Registrácia : 16.05.2010 Počet príspevkov : 37 Auto : VW GOLF IV 1.9 TDi PD 85 kW Bydlisko : Banská Bystrica
| Predmet: Re: Problem s turbom 15/10/2010, 23:32 | |
| No, dolieval som 2L 5W40 ale do akeho som ho dolial to neviem. Viem ze redsi olej zvysi hlucnost a popri kruzkoch ho moze aj zrat, ale mechanik mi povedal ze kedze je to 1.9 TDI 85kW Pumpa Dýza tak tej olej musi splnat nejaku normu c. 505 daco. Takze asi bude rozumnejsie spravit maly preplach systemu a dat 5W30. A este stale hosi neviem ze kolko ho tam ide, niekto mi povedal 3,5L niekto 4,5L a niekto aj do 6L. Inac ktory je hustejsi a ktory redsi ? 5W40 alebo 5W30 ? | |
|
| |
Sponsored content
| Predmet: Re: Problem s turbom | |
| |
|
| |
| Problem s turbom | |
|