baciluss VW Junior
Vek : 44 Registrácia : 05.09.2007 Počet príspevkov : 2241 Auto : VW BORA 99, 1.9TDI AGR(66kW v serii) Bydlisko : VWalacky
| Predmet: Re: Odvzdušnenie bŕzdového systému ABS pomocou VAG-COM 27/9/2007, 11:14 | |
| Odvzdusnenie brzdoveho systemu ABS pomocou VAG-COM - GIV/BORA
Navod je stiahnuty zo stranky Ross-Tech je tam poznamka ze auto musi byt zdvihnute. Kolesa sa nesmu dotykat zeme RJ 03-ABS Zakladne nastavenia - 04 skupina-001 a potvrdis enterom. Malo by sa rozbehnut cerpadlo asi na 10s. A je to Hotovo, navrat. Ak to nepomoze tak postup opakuj
Potom je este jeden postup ale najprv ho musim prestudovat a s niekim konzultovat lebo je tam par divnych veci. Ak by bol niketo v tomto smere v obraze nech sa mi ozve SZ aby som to s nim prebral. Tot vse zatial | |
|
01lukasss01 Profík
Registrácia : 06.09.2007 Počet príspevkov : 1088 Auto : VW G4 1,9TDI 81kW AHF Bydlisko : MALACKY, Tel:0907365770
| Predmet: Re: Odvzdušnenie bŕzdového systému ABS pomocou VAG-COM 25/7/2011, 14:30 | |
| Aj tu je jeden navod na odvzdusnenie ABS je to v podstate to iste ako sem dal Bacilus ale podrobnejsie. ... sem davam cely presny postup (fotoserial) ako odvzdusnit ABS pomocou diag. nastroja VAG-COM. Tymto postupom sa odvzdusnuju iba jednotky ktore maju ASR/EDS prip. ESP !!! Klasicke jednotky ABS bez uvedenych sytemov (ASR/EDS prip. ESP) sa odvdusnuju iba normalne rucne, neda sa na nich aplikovat postup s pomocou Diag. nastroja !!! Na prevedenie operacie su potrebne dva osoby. POMOCOU VAG-COMu SA ODVZDUSNUJU IBA PREDNE BRZDY !!! Zadne brzdy sa odvzdusnuju klasicky bez pouzitia VAG-COMu.
Ako prve uvolnime rucnu brzdu, povypiname vsetky spotrebice v aute ako napr. autoradio, vyhrievanie sedadiel, ventilator kurenia, vnutorne osvetlenie atd. Skontrolujeme stav hladiny brzdovej kvapaliny prip. ju doplnime (podla potreby).
1, Pripojime interface do diag. zasuvky, zapneme zapalovanie a spustime program VAG-COM.
2. Zvolime RJ 03 - ABS brzdy Obrázok
3, Klikneme na polozku 04 - zakladne nastavenie Obrázok
4, Zvolime kanal 001 a klikneme na tlacidlo "Start" Obrázok
5, Postupujeme podla vyzvy t.j. stlacime brzdovy pedal a drzime ho. Po chvily zacne vrcat cerpadlo ABS a pedal zacne stupat hore resp. tlacit proti nohe (pedal furt drzime stlaceny). Obrázok
6, program nas vyzve aby sme uvolnili brzdovy pedal, a urobime tak. Druha osoba na odvzdusnovaci ventil (odvzdusnovak) navlecie priesvitnu hadicku (najlepsie ciru), volny koniec hadicky dame do nejakej otvorenej nadoby napr. plastoveho kelimka od Slolviny a pod. (aby nam nevitiekla vytlacena brzdova kvapalina na zem) a uvolni ho (odvzdusnovak). OVZDUSNOVAK UVOLNI IBA NA JEDNEJ STRANE !!! teraz napr, na PRAVEJ (prednej) Obrázok
7, klikneme na tlacitko "ZAP/VYP/dalsi" (ktore sa nachadza v okne na pravo hore) (odvzdusnovak je stale povoleny) Obrázok
8, program nas vyzve aby sme asi priblizne 10sekud pockali. Pocas tychto 10s sa znovu rozbehne cerpadlo ABS. (odvzdusnovak je stale povoleny) Obrázok
9, teraz nas program vyzve aby sme 10x stlacili a uvolnili brzdovy pedal (proste 10x naslapeme na brzdu) Druha osoba (odvzdusnovak je stale povoleny) sleduje ci pocas stlacania brzdoveho pedala je v hadicke vidiet bublinky. (Pri poslednom desiatom slapnuti DRZIME PEDAL STLACENY DOLU na podlahe az kym druha osoba nedotiahne odvzdusnovak). Teraz druha osoba DOTIAHNE ODVZDUSNOVAK a da nam signal ze uz mozeme uvolnit brzdovy pedal. UVOLNIME BRZDOVY PEDAL. Obrázok
10, Po kroku c.9 skontrolujeme stav hladiny brzdovej kvapaliny prip. ju doplnime (podla potreby) a znovu klikneme na tlacidlo "ZAP/VYP/dalsi" Obrázok
11, znovu postupujeme podla vyzvy t.j. stlacime brzdovy pedal a drzime ho. Po chvily zacne vrcat cerpadlo ABS a pedal zacne stupat hore resp. tlacit proti nohe (pedal furt drzime stlaceny). Obrázok
12, program nas vyzve aby sme uvolnili brzdovy pedal, a urobime tak. Druha osoba na odvzdusnovaci ventil (odvzdusnovak) navlecie priesvitnu hadicku (najlepsie ciru), volny koniec hadicky dame do nejakej otvorenej nadoby napr. plastoveho kelimka od Slolviny a pod. (aby nam nevitiekla vytlacena brzdova kvapalina na zem) a uvolni ho (odvzdusnovak). OVZDUSNOVAK UVOLNI IBA NA JEDNEJ STRANE !!! teraz napr, na LAVEJ (prednej) Obrázok
13, klikneme na tlacitko "ZAP/VYP/dalsi" (ktore sa nachadza v okne na pravo hore) (odvzdusnovak je stale povoleny) Obrázok
14, program nas vyzve aby sme asi priblizne 10sekud pockali. Pocas tychto 10s sa znovu rozbehne cerpadlo ABS. (odvzdusnovak je stale povoleny) Obrázok
15, teraz nas program vyzve aby sme 10x stlacili a uvolnili brzdovy pedal (proste 10x naslapeme na brzdu) Druha osoba (odvzdusnovak je stale povoleny) sleduje ci pocas stlacania brzdoveho pedala je v hadicke vidiet bublinky. (Pri poslednom desiatom slapnuti DRZIME PEDAL STLACENY DOLU na podlahe az kym druha osoba nedotiahne odvzdusnovak). Teraz druha osoba DOTIAHNE ODVZDUSNOVAK a da nam signal ze uz mozeme uvolnit brzdovy pedal. UVOLNIME BRZDOVY PEDAL. Obrázok
16, Skontrolujeme stav hladiny brzdovej kvapaliny prip. ju doplnime (podla potreby).
POZNAMKA: Tento poroces opakujeme podla potreby aj niekolko krat az kym nam neprestane ist vzduch z odvzdusnovaku von (na konkretnej strane). V priesvitnej hadicke nesmie byt vidiet ziadne bublinky ani spenenu "emulziu", iba krasnu cistu brzdovu kvapalinu. Pokial tomu tak nieje vratime sa ku kroku c.10 a postup opakujeme na potrebnej strane kde je este furt vzduch. Pokial je to uz OK tak pristupime k dalsiemu kroku c.17.
17, Odvzdusnenie je ukoncene a mozeme opustit polozku "Zakladne nastavenie" klikneme teda na tlacidlo "Zpet" ktore sa nachadza v okne na strede dole Obrázok
18, kliknutim na tlacidlo 06 - Ukoncenie komunikacie, korektne ukoncime spojenie s RJ 04 - ABS brzdy Obrázok
Tym je ABS odvzdusnene. Vykoname skusobnu jazdu. Ak sa nam este furt vidi makky brzdovy pedal celu proceduru mozeme zopakovat este raz.
Neskor prihodim aj obrazky vagu ....
| |
|