no chlapi ja by som to tak velmi nepodcenoval...
carbon ako vsetci velmi dobre vieme je kompozitny material(uhlík -epoxidový kompozit) ktory ja jedinecny svojim pomerom váha/pevnosť (až 7000 MPa)....a dalsími mnohými výhodami oproti kovovým systémom....az na spominany problem jeho náchylnosti na poškodenie a krehkost( destrukcia a trhanie vláknitých retazcov)..no to plati dnes
no mozem povedat ze sa vyvíjaju advance technológie ktorych cielom je vytvorit karbon ktory bude konkurovat vysokopevným zliatinam....Zatial je to iba v stadiu vývoja..ale zistilo sa ze pouzitím sklených a najma aramidových(základná stavebná skupina kevlaru) vláken a ich pridaním do základnej matrice(sietová štruktúra uhlíka)sa daju tieto mechanicke vlastnosti výrazne ovplyvnit a dosiahnut parametre porovnatelne so spomínanými vysokopevnými zliatinami...,resp. diskami vyrobenými klasickými technológiami....
samozrejme neplati to iba pre oblast diskov na auta....
No nastupuje podstatna otazka dnesnej doby..
kolko to bude stat..a tam je jediny hacik..pretoze technologia je znacne narocna a momentálne dostupné metódy by boli velmi nerentabilne na takéto komerčné využitie..takže čakajme..dúfajme...