| sposob startovania | |
|
|
Autor | Správa |
---|
Janik1515 Autoškolák
Registrácia : 21.10.2012 Počet príspevkov : 117
| Predmet: sposob startovania 13/3/2013, 20:25 | |
| tak dalsia otazocka... ako sa ma spravne startovat dieslovy motor v mrazoch alebo ked je motor cca 1 den a viac odstaveny? rok vyroby 1999? pocul som dve varianty a neviem ktory je spravny... prvy je : dat klucik do prvej polohy, nechat nech zhasne kontrolka zhavenia a hned startovat a druha je: nechat zhasnut kontrolku zhavenia a este pockat kym netukne relatko alebo je to jedno ktory z tych dvoch sposobov pouzijem.... a este nieco prvy start v zime alebo ked mi auto stoji 1 a viac dni je tazsi inokedy nastartuje v pohode... moze byt chyba aj vo vsrekovaci naftoveho motora? prvy start je tazsi ale druhy treti kym je motor teply je uz ok... dakujem | |
|
| |
Flatronik1 Vodič
Registrácia : 16.03.2009 Počet príspevkov : 222 Auto : Vw Golf IV 1.9 Tdi PD 74 kw + chip Bydlisko : Kosice - Okolie
| Predmet: Re: sposob startovania 14/3/2013, 00:52 | |
| tak k tomu startovaniu ak su silne mrazy a auto mi stoji viac ako den tak moj sposob je zhavim vypne prepnem kluc na polohu 0 zas zhavim stlacim spojku (zhusteny prevodovy olej) a tak startujem naskoci lepsie o poznanie. ten 1 tazsi start po dlhsej dobe odstavky nieje u dieselovych motorou nic vynimocne ani zavadou ved je premrznuty motor to mavam aj ja preto 2x zhavim ako opisujem nazaciatku . . .pouzivas aditiva do nafty ? aj to pomaha cisti a zaroven aj maze cerpadlo hoc nafta je ties mastna . . ak ti startuje vzdy tasko ci leto ci zima aj pri teplom motore potom je uz niekde problem | |
|
| |
Janik1515 Autoškolák
Registrácia : 21.10.2012 Počet príspevkov : 117
| Predmet: Re: sposob startovania 15/3/2013, 11:14 | |
| ne nic nedavam do nafty iba tanknem a idem ale vyskusam... ja som startoval raz tak raz tak ale vyskusam tvoj sposob ... mne ide iba ten prvy start tak tazsie ale potom behom dna ked este niekde idem tak mi startne pekne na prvu supu ... niekto mi vravel ze si mam dat rozobrat a prezriet starter a dat si ho opravit ze to bude urcite ta chyba tak neviem teraz... | |
|
| |
Flatronik1 Vodič
Registrácia : 16.03.2009 Počet príspevkov : 222 Auto : Vw Golf IV 1.9 Tdi PD 74 kw + chip Bydlisko : Kosice - Okolie
| Predmet: Re: sposob startovania 16/3/2013, 19:21 | |
| skus nabit bateriu ozivit ju chlad jej znizuje vykonnost tak skus startovat. caste startovanie jazda na kratke trasy ju vystavia a zaroven nedokazu dobre nabit. zacinaj tou najlacnejsou volbou | |
|
| |
Janik1515 Autoškolák
Registrácia : 21.10.2012 Počet príspevkov : 117
| Predmet: Re: sposob startovania 17/3/2013, 09:01 | |
| ok vyskusam dakujem a nevies priblizne kolko by ma stala oprava startra keby to bola nahodou ta chyba... ked nahodou ta bateria to nebude | |
|
| |
robertto Začiatočník
Registrácia : 04.06.2012 Počet príspevkov : 36 Auto : VW Golf IV 1.9 TDi 2000 66kW/AGR 4motion Bydlisko : LM
| Predmet: Re: sposob startovania 18/3/2013, 12:51 | |
| Zakladom je dobre nabita a dobra bateria. Najlepsie je vyberat taku, ktora ma co najvyssi vybijaci prud, aby to dokazalo pretocit premrznuty motor. Co sa tyka toho zhavenia na viackrat, zhavic pri studenom motore kludne odobera aj 20 - 30 amperov, cim je teplejsi tak cca 7, mas ich 4 kusy = 120 A !!!. Ked budez zhavit 3x rapidne ubuda z energie, ktoru potrebujes na pretocenie startera(vybijaci prud) - v dizli mas cca 2kW startre. Pri - 10 kapacita baterie klesa kludne aj o polovicu. Preto si do auta dajte co najvacsiu bateriu aka sa vam tam zmesti. Konkretne do mojho golfa po premerani, vojde aj dlhsia bateria (standardna ma dlzku 278 cm, ale vojdu aj 350, 353 a 354 cm, vyska a sirka musia zostat zachovane) s vyssiou kapacitou (100 Ah) a tym padom aj vyssim vybijacim prudom. Inak co spominas to cvaknutie relatka, mne zvykne tuknut tak po cca 3 minuty jazdy, lebo zhavice zhavia do urcitej teploty aj po nastartovani, tak neviem ci budes ochotny cakat tak dlho Aditiva urcite pridavaj, ja pouzivam VIF zimny a ani raz sa mi nestalo aby mi zamrzlo palivo (a to pouzivam lacnu naftu "z druhej ruky") | |
|
| |
Janik1515 Autoškolák
Registrácia : 21.10.2012 Počet príspevkov : 117
| Predmet: Re: sposob startovania 18/3/2013, 15:23 | |
| a tie aditiva v akom pomere ?cital som ze pred natankovanim ale kolko jednu odmerku alebo viac? | |
|
| |
Janik1515 Autoškolák
Registrácia : 21.10.2012 Počet príspevkov : 117
| Predmet: Re: sposob startovania 18/3/2013, 15:37 | |
| V zime tankujte doplna Vždy keď naplníte svoju nádrž "za dvacku", pri jej otváraní vypustíte palivové pary a do nádrže vnikne vzdušná vlhkosť. Vyzrážaná voda vás môže prekvapiť problémami pri štartovaní. moze to byt aj tym ze mi tak startuje? v zime som stale tankol max. do polovice nikdy nie plnu nadrz | |
|
| |
Flatronik1 Vodič
Registrácia : 16.03.2009 Počet príspevkov : 222 Auto : Vw Golf IV 1.9 Tdi PD 74 kw + chip Bydlisko : Kosice - Okolie
| Predmet: Re: sposob startovania 18/3/2013, 16:29 | |
| aj pri preprave paliva na cerpacku vznika kondenz tomu nezabrani nik. aditiv ti pomoze nakondenzovanu vodu v nafte rozlozit zmiesa sa z naftou a motor ju pomalicky spapka v malich mnozstvach spolu z naftou asi tak nejak. VIF-ko zimny v lete letny pouzivam ties je tam pomer napisany na litre ale predavkovanie nieje zavadou takze ak das viac nic sa nedeje horsie je ked nedavas vobec stoji to 12 ecka max. takisto tankujem do polovice nadrze | |
|
| |
Janik1515 Autoškolák
Registrácia : 21.10.2012 Počet príspevkov : 117
| Predmet: Re: sposob startovania 18/3/2013, 19:07 | |
| no to som nedaval lebo som to nevedel ale uz ked to viem tak hned zajtra si tie aditiva idem kupit ... a co sa tyka tej baterie tak mam EXIDE 74 ah co sa tu pise tak to je asi slaba co? mozno aj preto mi tak startuje po prvy krat... | |
|
| |
Lajovw+ Agent
Vek : 51 Registrácia : 13.04.2011 Počet príspevkov : 1541 Auto : AUDI A3 2.0TDI PD 125kW QUATTRO S-line ,ex VW GOLF 4 ,1,9 TDI PD 74kW ATD 2003 Bydlisko : BA
| Predmet: Re: sposob startovania 18/3/2013, 19:08 | |
| - robertto napísal:
- Zakladom je dobre nabita a dobra bateria. Najlepsie je vyberat taku, ktora ma co najvyssi vybijaci prud, aby to dokazalo pretocit premrznuty motor. Co sa tyka toho zhavenia na viackrat, zhavic pri studenom motore kludne odobera aj 20 - 30 amperov, cim je teplejsi tak cca 7, mas ich 4 kusy = 120 A !!!. Ked budez zhavit 3x rapidne ubuda z energie, ktoru potrebujes na pretocenie startera(vybijaci prud) - v dizli mas cca 2kW startre. Pri - 10 kapacita baterie klesa kludne aj o polovicu. Preto si do auta dajte co najvacsiu bateriu aka sa vam tam zmesti. Konkretne do mojho golfa po premerani, vojde aj dlhsia bateria (standardna ma dlzku 278 cm, ale vojdu aj 350, 353 a 354 cm, vyska a sirka musia zostat zachovane) s vyssiou kapacitou (100 Ah) a tym padom aj vyssim vybijacim prudom.
Inak co spominas to cvaknutie relatka, mne zvykne tuknut tak po cca 3 minuty jazdy, lebo zhavice zhavia do urcitej teploty aj po nastartovani, tak neviem ci budes ochotny cakat tak dlho
Aditiva urcite pridavaj, ja pouzivam VIF zimny a ani raz sa mi nestalo aby mi zamrzlo palivo (a to pouzivam lacnu naftu "z druhej ruky") len s tou kapacitou tiež opatrne, lebo dáš stovku baterku a sériový alternátor sa môže aj zblázniť a nedobije ti ju ... | |
|
| |
Flatronik1 Vodič
Registrácia : 16.03.2009 Počet príspevkov : 222 Auto : Vw Golf IV 1.9 Tdi PD 74 kw + chip Bydlisko : Kosice - Okolie
| Predmet: Re: sposob startovania 18/3/2013, 19:38 | |
| najprv nalej aditiv do nadrze kolko ti treba na danu litraz potom natankuj aby sa zmiesalo . . . EXIDE 74 ah mam aj ja a pohoda | |
|
| |
Janik1515 Autoškolák
Registrácia : 21.10.2012 Počet príspevkov : 117
| Predmet: Re: sposob startovania 18/3/2013, 19:48 | |
| takze ked som tie aditiva doteraz nedaval nebude neskoro ked ich zacnem davat az teraz? tu bateriu som mal aj premeravanu aj zhavice, bola menena aj prepadova hadica ci ako sa to vola lebo cez nu trosku pretekala nafta a aj palivovy filter bol pred zimou meneny takze toto asi s tym startom nebude mat spolocne jedine zeby ten filter bol upchaty?... budem davat pravidelne este tie aditiva a dufam ze to pomoze a ten tazky start sa odstrani lebo uz som zufaly... | |
|
| |
robertto Začiatočník
Registrácia : 04.06.2012 Počet príspevkov : 36 Auto : VW Golf IV 1.9 TDi 2000 66kW/AGR 4motion Bydlisko : LM
| Predmet: Re: sposob startovania 19/3/2013, 12:34 | |
| Janik1515: konkretne pri vife zimnom je jedna odmerka na 20 litrov nafty. Ja som niekde cital, ze ked si aditiva nikdy nepouzival a zrazu zacnes, moze sa stat to, ze tie prisady rozpustia vstetok bordel v nadrzi a v potrubi a tento "sliz" ti moze upchat palivovy filter. Ja tomu ale moc neverim, takze rozhodni sa sam Lajowv+ : toho by som sa nebal, 100vka je este v norme (pre dizel ideal, do benzinaka by som dal nejaku 70-80Ah). Kolko dava seriovy alternator? pocitam ze minimalne 70 - 90 A . Ked si to prepocitas, tak zistis, ze to bohate staci tahat spotrebice a dobijat bateriu. Ale nikdy nie je naskodu bateriu vybrat z auta a dobit dobijackou, hlavne v zime. | |
|
| |
Janik1515 Autoškolák
Registrácia : 21.10.2012 Počet príspevkov : 117
| Predmet: Re: sposob startovania 19/3/2013, 14:34 | |
| ked ho upcha tak sa vymeni za novy a co sa tyka tej baterie asi aj tu vymenim za novu lebo neviem kolko uz tam je nakolko auto som kupil minuleho roku v septembri a predchazajuci majitel ho mal 10 mesiacov a bateria je povodna a ja som ju nedobijal vobec takze moze byt ze je uz trosku vystavena a to mi robi ten start tazsim... no uvidim ze co | |
|
| |
Mr.R0l@nd0 Začiatočník
Registrácia : 14.09.2012 Počet príspevkov : 32 Auto : Volkswagen Golf IV 1.9 TDi 81kW 1998 Bydlisko : Senec
| Predmet: Re: sposob startovania 19/3/2013, 21:25 | |
| Ja osobne mám takú skúsenosť, že či bola zima či teplo motor sa choval takto : za studena nabehol väčšinou hneď po otočení kľúča, no akonáhle mal 90 stupňov a bol zohriaty točil veľmi dlho. Vymenil som baterku za 85ah Exide Premium a štartuje to teraz krásne a vždy nech je vonku akákoľvek teplota a stojí bez pohnutia akokoľvek dlho. Takže ako bolo spomenuté vyššie základ je dobrá baterka | |
|
| |
robertto Začiatočník
Registrácia : 04.06.2012 Počet príspevkov : 36 Auto : VW Golf IV 1.9 TDi 2000 66kW/AGR 4motion Bydlisko : LM
| Predmet: Re: sposob startovania 19/3/2013, 21:43 | |
| Mr.Rolando: kamos mal podobny problem s teplym startom a vyriesil to tak, ze si zvysil startovaciu davku a odvtedy bezproblemu. | |
|
| |
Janik1515 Autoškolák
Registrácia : 21.10.2012 Počet príspevkov : 117
| Predmet: Re: sposob startovania 19/3/2013, 22:01 | |
| no asi idem tu baterku dat vymenit za pokus to stoji | |
|
| |
Mr.R0l@nd0 Začiatočník
Registrácia : 14.09.2012 Počet príspevkov : 32 Auto : Volkswagen Golf IV 1.9 TDi 81kW 1998 Bydlisko : Senec
| Predmet: Re: sposob startovania 24/3/2013, 00:54 | |
| robertto : áno tiež som chcel najprv spraviť to ale dočítal som sa na internete že to je len dočasné riešenie, a môže sa to čoskoro vrátiť. | |
|
| |
Janik1515 Autoškolák
Registrácia : 21.10.2012 Počet príspevkov : 117
| Predmet: Re: sposob startovania 13/6/2013, 20:27 | |
| mozno mi budete vediet blizsie povedat v com je problem pri mojom tazkom starte... auto mam v garazi a ked ho startujem na druhy den o dva o tri dni tak mi to startuje tak, ze pocas startovania mi to toci niekedy tri styri sekundy a nakoniec mi to naskoci s tym ze akokeby som mal zavzdusneny vyfuk a mi to s autom zatrasie a v celej garazi je strasny smrad za spalenou naftou... skusal som hned vypnut a nastartovat a uz mi to nastartovalo bez problemov... akokeby som mal nieco s palivovym systemom... co vy nato? | |
|
| |
Sponsored content
| Predmet: Re: sposob startovania | |
| |
|
| |
| sposob startovania | |
|